Σύμφωνα πάντα με «ΤΟ ΒΗΜΑ», η κυβέρνηση είχε προωθήσει στην Κομισιόν το σχέδιο για το ενοποιημένο πρόγραμμα Υποδομών και Περιβάλλοντος της περιόδου 2014-2020, στο οποίο η υπερδέσμευση πόρων ανερχόταν σχεδόν στο 40%, δημιουργώντας έτσι χρηματοδοτικό κενό ύψους τουλάχιστον 1,5 δισ. ευρώ.
Στο ίδιο σχέδιο, το οποίο επεστράφη γεμάτο παρατηρήσεις από τις κοινοτικές υπηρεσίες, η κυβέρνηση ζητούσε τη δέσμευση 45 εκατ. ευρώ για την επέκταση του τραμ και 105 εκατ. ευρώ για τα έργα του Φαλήρου.
Ο προϋπολογισμός της Πανεπιστημίου κυμαίνεται περίπου στα 110 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση σχεδιαζόταν να προέλθει κατά 65 εκατ. ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα και κατά 45 εκατ. ευρώ από το ΠΕΠ Αττικής.
Παράλληλα, τα τρία έργα του υπουργείου Υποδομών για το Φάληρο (συγκοινωνιακό και αντιπλημμυρικό, μητροπολιτικό πάρκο, λιμενικά έργα), αρχικού προϋπολογισμού 340 εκατ. ευρώ, ο οποίος μειώθηκε στα 230 εκατ. ευρώ, αναμενόταν να χρηματοδοτηθούν από το ΣΕΣ.
Πάντως ήδη στο Φάληρο το μεγαλύτερο κομμάτι του έργου εκτελείται με χρηματοδότηση άνω των 500 εκατ. ευρώ απο το Ιδρυμα Νιάρχος.
Δραματική μείωση χρηματοδότησης
Το νέο ενοποιημένο πρόγραμμα για τις Υποδομές και το Περιβάλλον του ΣΕΣ θα είναι ιδιαίτερα «στενάχωρο» σε σχέση με το ΕΣΠΑ. Η κοινοτική συμμετοχή θα είναι 4,3 δισ. ευρώ (2,3 δισ. ευρώ για Υποδομές και 2 δισ. ευρώ για Περιβάλλον) και οι εθνικοί πόροι μόλις 850 εκατ. ευρώ.
Ετσι η «δύναμη πυρός» θα φτάσει μετά βίας τα 5,2 δισ. ευρώ, όταν στο ΕΣΠΑ οι Υποδομές και το Περιβάλλον είχαν συνολική δημόσια δαπάνη 9,5 δισ. ευρώ και ιδιωτική 3,6 δισ. ευρώ, ξεπερνώντας αθροιστικά τα 14 δισ. ευρώ.