Ο τουρισμός αποτελεί το απαραίτητο «εργαλείο» για την έξοδο της χώρας από την οικονομική δυστοκία και μέγα ζητούμενο για την Αττική γη, τα παράλια και τη Βορειοανατολική Αττική, τα Μεσόγεια και τη Λαυρεωτική είναι η ανάδειξη όλων των στοιχείων που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη ενός δωδεκάμηνου τουρισμού.
του Νίκου Παπανικολάου
Θα μπορούσε να αναδειχθεί ολόκληρη η Αττική σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό; Αυτή η ανάδειξη θα μπορούσε να συνοδευτεί από την προώθηση προς τα έξω των χαρακτηριστικών των ελληνικών πόλεων της παραλίας;
Η Αττική γη έχει τη δική της ταυτότητα: τη φιλοσοφία ζωής, τη μεσογειακή διατροφή, την ιστορία, τον πολιτισμό της, τον φυσικό της πλούτο και την παράδοσή της σε τουριστικές παροχές υψηλού επιπέδου. Υπάρχει ασφαλώς και ο εσωτερικός τουρισμός και τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα που είναι ανταγωνιστικά και ποιοτικά, που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη του δωδεκάμηνου τουρισμού.
Ο τουρισμός στους δήμους της παραλιακής, στην Αττική ακτή μπορεί να προσελκύσει το τουριστικό ενδιαφέρον δώδεκα μήνες τον χρόνο, συνδεδεμένος με τα φυσικά γνωρίσματα της περιοχής αλλά και με τη δυνατότητα του εναλλακτικού τουρισμού.
Όταν λέμε εναλλακτικό τουρισμό εννοούμε τον Αγροτουρισμό, τον Οικοτουρισμό, τον Θρησκευτικό, τον Ιαματικό, τον Συνεδριακό, τον Πολιτιστικό και Θαλάσσιο τουρισμό. Απ’ όλα αυτά τα είδη ποια θα μπορούσαν να αποτελέσουν εφαλτήριο οικονομικής ανάπτυξης για τους όμορους παραλιακούς δήμους;
Ο αγροτουρισμός είναι μια ήπια μορφή βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και συνδέει την τοπική παράδοση με το περιβάλλον. Με αφορμή την κρίση τα υπαίθρια παζάρια, οι πωλήσεις προϊόντων χωρίς μεσάζοντες, η άμεση επαφή παραγωγών με καταναλωτές, άνοιξαν έναν νέο δρόμο που αφορά σε αυτόν ακριβώς τον εσωτερικό τουρισμό.
Μάλιστα, αυτή η δραστηριότητα, αρχικά τουλάχιστον, δεν απαιτεί αναπτυγμένη τουριστική υποδομή. Το να αναδειχτεί, για παράδειγμα, το μέλι του Υμηττού, το κρασί της Ανατολικής Αττικής και των Μεσογείων.
Το πρόγραμμα «Καλάθι Αγροτικών προϊόντων της Περιφέρειας Αττικής», που χρηματοδοτείται από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, έχει αυτόν ακριβώς τον σκοπό: να προωθήσει παραδοσιακά αγροτικά προϊόντα, όπως είναι το κρασί, το φυστίκι, το μέλι, τα σύκα Βραυρώνας, το ελαιόλαδο, το μέλι, παραδοσιακά προϊόντα Φέτα ΠΟΠ, κηπευτικά προϊόντα…
Ο αγροτουρισμός πρέπει να αποτελέσει στρατηγική επιλογή πνοής καθώς θα συμβάλλει στην ανάπτυξη, στην ανάδειξη του πρωτογενούς φυσικού πλούτου της αττικής γης και στην προώθηση της ελληνικής οικονομίας.
Γι’ αυτό και το Agro Quality Festival – Αγροτικά Ποιοτικά Προϊόντα, που θα πραγματοποιηθεί στο Στάδιο Ειρήνης & Φιλίας, στον Πειραιά, στις 8, 9 & 10 Μαΐου 2015 αποτελεί κρίσιμο μέγεθος και μια σπουδαία ευκαιρία.
Το διοργανώνει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Στρατηγικού Σχεδιασμού για 6η συνεχόμενη χρονιά και αφορά στην παρουσίαση πιστοποιημένων προϊόντων που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά σε μια έκθεση.