- Διαφήμιση -
Χρόνος Ανάγνωσης: 5 ΛεπτάΧρόνος Ανάγνωσης: 5 Λεπτά

Η επίσκεψη 23 εκατομμυρίων επιβατών κρουαζιέρας δημιουργεί εξαιρετικές οικονομικές προϋποθέσεις για τον Πειραιά και την Ελλάδα.

Το γεγονός έχει κινητοποιήσεις το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, τον Δήμο Πειραιά και τον ΟΛΠ που αναζητούν τρόπους ενθάρρυνσης, υποδοχής και στήριξης αυτής της  νέας αυξητικής τουριστικής τάσης.

Προς τούτο και ενόψει της φιλοξενίας στην πόλη της «Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας 2015», το Επιμελητήριο διατύπωσε επικαιροποιημένες προτάσεις για τη διατήρηση και ποιοτική ανάπτυξη της κρουαζιέρας στον Πειραιά.

image
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του, οι εταιρείες κρουαζιέρας θα δρομολογήσουν 22 νέα ποντοπόρα κρουαζιερόπλοια, πλοία εξερευνήσεων και άλλων κατηγοριών, με μια επένδυση συνολικού ύψους άνω των 4 δισ. δολαρίων.

Οι προτάσεις του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά που εστάλησαν στον δήμαρχο Πειραιά Ι. Μώραλη, στον αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Γ. Γαβρίλη, στον αντιπεριφερειάρχη Νήσων Π. Χατζηπέρο και στον πρόεδρο του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτη αφορούν σε δράσεις που πρέπει να υπάρξουν, ώστε τα οφέλη να είναι μεγαλύτερη και αφορμή ορθολογικών κινήσεων- βελτιώσεων όλων παρέχονται προς τις οργανωμένες κρουαζιέρες.

Οι προτάσεις του Επιμελητηρίου

Προτείνει, λοιπόν, την οργάνωση λιμενικού «cluster» που θα συγκεντρώσει όλες τις υπηρεσίες, υψηλής ποιότητας σε χαμηλή τιμή, που θα χρειαστούν στο κρουαζιερόπλοιο που θα καταπλεύσει στον Πειραιά.

  • Δημιουργία και προώθηση ειδικής εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα, που στοχεύει στην τουριστική παρουσίαση του Πειραιά (καταστήματα, μουσεία, ιστορία κ.ά.).
  • Φυσική παρουσία στον χώρο άφιξης, κατά την αποβίβαση των επιβατών, ανθρώπων που θα μπορούν να ωθήσουν το επιβατικό κοινό προς την πόλη.
  • Κατασκευή πινακίδων «beacons» στο λιμάνι και την πόλη του Πειραιά, που θα συνδέονται με την εφαρμογή GPS.
  • Δημιουργία διαγράμμισης τουριστικής κυκλικής διαδρομής για πεζούς και ποδηλάτες από το λιμάνι προς το κέντρο της πόλης και αντίστροφα.
  • Διοργάνωση «happenings» στον χώρο του λιμανιού που θα συνοδεύεται από τη διαφήμιση παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων και γαστρονομίας.
  • Παραστάσεις για τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά με αρχαίες τραγωδίες και κωμωδίες στα αγγλικά.
  • Προώθηση ελληνικών προϊόντων σε εστιατόρια και καταστήματα κρουαζιερόπλοιων και εμπορικών πλοίων.

olp_cruise_port-300x204Μάλιστα, το ΕΒΕΠ θέτει ως αφορμή και ορόσημο γι’ αυτές τις ενέργειες τον Μάιο του 2015, οπότε και θα εορταστεί η «Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας», που φέτος φιλοξενείται από τον Πειραιά.

Η  ανάπτυξη της «homeport» κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά μπορεί να φέρει μέχρι και πενταπλάσια οικονομικά οφέλη, σε σχέση με την «transit» κρουαζιέρα για την οικονομία της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά και για την ελληνική οικονομία.

Την ίδια ώρα, ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης πρότεινε τη δημιουργία εταιρείας ειδικού σκοπού, κατά τα πρότυπα του «Αθήνα 2004», από την Αυτοδιοίκηση, φορείς του Πειραιά, της ναυτιλίας και της λιμενικής βιομηχανίας για τον συντονισμό των μεγάλων γεγονότων που θα γίνουν φέτος στον Πειραιά (Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας 2015, Γενική Συνέλευση και Συνέδριο ESPO και Ποσειδώνια) και για τους στρατηγικούς στόχους του Πειραιά (Εορτασμός 2.500 χρόνων από τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας το 2021).

 

 

- Διαφήμιση -