«Η ανάπτυξη ενός εμπορικού κέντρου στον πρώην αεροδρόμιο δεν πρέπει να λειτουργήσει ανταγωνιστικά με τις εμπορικές επιχειρήσεις των όμορων δήμων» επισημαίνει, εκδηλώνοντας την ανησυχία του, ο δημοτικός σύμβουλος στον Δήμο Γλυφάδας Αιμίλιος Βουγιουκλάκης.
Ο ίδιος, σε επικοινωνία που είχε μαζί του το Attica Coast, αποκάλυψε πως υπάρχει έτοιμη πρόταση προς την πολιτεία, ώστε να προφυλαχτούν τα καταστήματα που βρίσκονται εκτός του χώρου του πρώην αεροδρομίου, μετά την ολοκλήρωση του έργου το οποίο προβλέπεται να περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ξενοδοχεία, εμπορικά κέντρα, θεματικά πάρκα, μουσεία, υπαίθριους πολιτιστικούς χώρους, κέντρα υγείας και ευεξίας, χώρους αθλητισμού και αναψυχής. Ενός έργου που θα επαναπροσδιορίσει ολόκληρη την πρωτεύουσα και τη χώρα ως τουριστικούς πόλους αλλά και ως επιχειρηματικούς, πολιτιστικούς και επενδυτικούς προορισμούς.
Με δεδομένη τη βούληση της πολιτείας να προχωρήσει, επιτέλους, η αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και να αρχίσει να υλοποιείται το μεγαλύτερο σύγχρονο ιδιωτικό αναπτυξιακό έργο στην Ελλάδα, συνολικής επένδυσης ύψους 8 δισ. ευρώ., οι γειτονικοί Δήμοι δείχνουν να δραστηριοποιούνται, ώστε και ενημερωμένοι να είναι αλλά και να εξασφαλίσουν ανταποδοτικά οφέλη.
Το Attica Coast θέλησε να πληροφορηθεί από πρώτο χέρι, για το πώς αντιδρούν οι δημότες απέναντι στις εξελίξεις που θα καθορίσουν τον «χαρακτήρα» των όμορων δήμων για δεκαετίες. Γιατί το έργο, πέρα από τη συνεισφορά του στην εθνική προσπάθεια ανασυγκρότησης και αναπροσανατολισμού της οικονομίας, θα επηρεάσει βαθύτατα ολόκληρη την Αττική, πόσο μάλλον το Ελληνικό και την Αργυρούπολη, τον Άλιμο και τη Γλυφάδα.
Η πρόσφατη έκκληση των τριών δήμων για ενημέρωση προς την πολιτεία, δείχνει την αγωνία της τοπικής κοινωνίας για το τι μέλλει γενέσθαι στις εκτάσεις του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού.
«Ζητήσαμε από την πολιτεία» μας είπε ο κ. Βουγιουκλάκης, «να αποκαλύψει τις προθέσεις της, αφού έως τώρα φαίνεται σαν να κάνει ασκήσεις επί χάρτου. Θέλουμε να ξέρουμε τα δεδομένα και αμέσως μετά να διασφαλίσουμε τα ανταποδοτικά οφέλη για τους 3 όμορους δήμους αλλά και να εναρμονιστούμε με τις εξελίξεις στον χώρο».
Ως προτεραιότητα ο κ. Βουγιουκλάκης θέτει τη διασφάλιση χώρων διακίνησης απορριμμάτων, την εξασφάλιση των αντίστοιχων ανταποδοτικών οφελών και ασφαλώς θέσεων εργασίας.
Στην ερώτησή μας αν θεωρεί πως μπορεί, λόγω άγνοιας, να υπάρξουν αντιδράσεις από τους δημότες, σε ό,τι αφορά στη χωροθέτηση της διαχείρισης απορριμμάτων, μας απάντησε, πως ο καλύτερος τρόπος, για να αντιμετωπιστούν σε προληπτικό επίπεδο οι αντιδράσεις, είναι να δοθούν εξηγήσεις. Για ποιο λόγο ένα έργο αυτής της μορφής και εμβέλειας θα είναι επωφελές για τον δήμο και για την υπεραξία που θα υπάρξει για έναν σήμερα εγκαταλειμμένο χώρο.
Σύμφωνα με τον κ. Βουγιουκλάκη η Γλυφάδα πληρώνει 3.200.000 ευρώ ετησίως για τη μεταφορά απορριμμάτων: «Ένα τέτοιο ποσόν είτε μεριστεί είτε μειωθεί πάρα πολύ ή μηδενιστεί, θα δώσει οικονομικές ανάσες στον Δήμο, μιας και θα απομείνει ως τεράστιο έσοδο ετησίως, το οποίο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στις τις ανάγκες των δημοτών. Πέραν αυτού όμως, ο τομέας διαχείρισης σκουπιδιών έχει προχωρήσει πολύ σε όλη την Ευρώπη. Γίνεται εξαιρετική διαχείριση του περιβάλλοντος στις αναπτυγμένες πόλεις. Μιλάμε πια για “πράσινα σημεία”, στα οποία γίνεται διαχείριση περιβαλλοντικά φιλική, υγειονομικά ασφαλής και αισθητικά άψογη».
Ο κ. Βουγιουκλάκης μας επισήμανε πως η εξασφάλιση θέσεων εργασίας με ποσόστωση για δημότες της Γλυφάδας, ένα ζήτημα που το έχει πάρει προσωπικά και πως η επένδυση στον πρώην αεροδρόμιο οφείλει να εστιάσει σε ανάπτυξη μακριάς πνοής, με εγγυήσεις για επενδύσεις στρατηγικού χαρακτήρα: «Δεν πρέπει να γίνει το έργο με μοναδικό κριτήριο το εισόδημα αλλά και το αντάλλαγμα που θα εισρεύσει στα δημόσια ταμεία» (σύμφωνα με τη Lambda Development το έργο θα έχει καθοριστική συμβολή για τη δημιουργία πρωτογενών πλεονασμάτων μέσω προβλεπόμενων εσόδων για το ελληνικό Δημόσιο της τάξεως των 2 δισ. ευρώ ετησίως).
Σε σχέση με την ανεργία στη Γλυφάδα μας είπε πως κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα, σε σχέση με την υπόλοιπη Αττική. Πως σε αυτήν υπάρχουν 2.500 επιχειρήσεις όλων των μεγεθών, είναι δηλαδή έντονη η παρουσία του ιδιωτικού τομέα.
«Πέραν όλων αυτών», έκλεισε τη συνομιλία μας ο δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Γλυφάδας Αιμίλιος Βουγιουκλάκης, «η ολοκλήρωση στην Αττική ενός τόσο μεγάλου έργου συμβολικά θα καταδεικνύει μια χώρα που αλλάζει, που ακολουθεί πια ένα διαφορετικό παραγωγικό μοντέλο. Θα έχει, δηλαδή, εθνικό αντίκρισμα».