Ο Πειραιάς βρίσκεται στο επίκεντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος και αυτό αναλύθηκε εκτενώς στο 17ο Συνέδριο της Prodexpo, που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρεταννία» και στην ενότητα που διοργάνωσε η εταιρεία «Dimand ΑΕ» με θέμα: «Πειραιάς: Το «νέο λιμάνι» και μία μεγάλη ευκαιρία για αστική ανάπλαση. Προκλήσεις & υλοποίηση».
Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, πραγματοποίησε ομιλία και αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο μνημόνιο συναντίληψης μεταξύ Δήμου Πειραιά και «Dimand ΑΕ», μέσω του οποίου θα υλοποιηθεί μια σημαντική επένδυση συνολικού ύψους 100.000.000 ευρώ στον Πειραιά από την εταιρεία «Dimand ΑΕ».
Η επένδυση αφορά στην ανάπλαση ολόκληρης της περιοχής του Αγ. Διονυσίου, όπου βρίσκονται υπό την ιδιοκτησία της συγκεκριμένης εταιρείας τα βιομηχανικά και τα αποθηκευτικά κτίρια του πρώην καπνεργοστασίου «Παπαστράτος».
Ομιλίες για το επενδυτικό ενδιαφέρον στον Πειραιά, πραγματοποίησαν επίσης ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας «Dimand ΑΕ» κ. Δημήτρης Ανδριόπουλος, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας «ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ ΑΕ-PHILIP MORRIS» κ. Χρήστος Χαρπαντίδης, ο Διευθύνων Σύμβουλος, Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. και Πρόεδρος της Επενδυτικής Επιτροπής της «Grivalia Properties» κ. Γιώργος Χρυσικός, ο Πρόεδρος της εταιρείας «ASPA» κ. Σπύρος Τσαγκαράτος, καθώς και ο Σύμβουλος Δημάρχου για θέματα ΕΣΠΑ κ. Αλέξανδρος Τσιατσιάμης, ο οποίος παρουσίασε τους βασικούς άξονες του αναπτυξιακού σχεδίου του Δήμου “Πειραιάς 2020”, με τη χρήση του εργαλείου της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης.
Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, στην ομιλία του, τόνισε:
«Καλημέρα σε όλες και όλους από εμένα. Ήθελα πρώτα απ όλα να ευχαριστήσω τους διοργανωτές του συνεδρίου γιατί συμπεριέλαβαν την ενότητα για τον Πειραιά και την προοπτική που θεωρούμε εμείς πρώτα απ όλα, αλλά νομίζω και πολλοί από εσάς εδώ σήμερα ότι έχει η πόλη του Πειραιά.
Προφανώς δεν είναι συγκυρία όπως είπε ο Δημήτρης Ανδριόπουλος. Είναι πολλοί οι παράγοντες που βάζουν τον Πειραιά, κατά την άποψή μου τουλάχιστον στην πρώτη θέση για μένα των πόλεων που μπορούν να αναπτυχθούν το επόμενο διάστημα στη χώρα. Είναι το μεγάλο λιμάνι και η σημασία του, είναι η ιστορία του, ο πολιτισμός του, η ναυτιλία του, τα εκατομμύρια τουρίστες που φθάνουν στο λιμάνι, η προοπτική για εσάς για το REAL ESTATE. Άρα υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις ώστε ο Πειραιάς να πάει μπροστά και να αναπτυχθεί. Θέλω να πιστεύω ότι υπάρχει και μια Δημοτική Αρχή η οποία μπορεί να παρακολουθήσει και να στηρίξει την εξέλιξη την οποία έρχεται ούτως ή άλλως. Να μην είναι το ανάχωμα σε αυτήν την εξέλιξη για την ανάπτυξη.
Θα σας παρουσιάσει λοιπόν σήμερα από πλευρά Δημοτικής Αρχής πως βλέπουμε εμείς τα πράγματα, τι δουλειά έχουμε κάνει και πως πιστεύουμε ότι θα εξελιχθούν, πως θα υλοποιήσουμε ώστε να γνωρίζετε πως σκέπτεται η διοίκηση της πόλης το μέλλον της.
Η προσπάθεια για την αναγέννηση της πόλης του Πειραιά, από την πλευρά της Δημοτικής Αρχής επαναλαμβάνω είναι αντικείμενο συστηματικής επεξεργασίας και μεθοδικής δουλειάς των τελευταίων δύο χρόνων. Από την μέρα δηλαδή που ανέλαβε η νέα Δημοτική Αρχή τα ηνία της πόλης. Μέσα από ένα ολοκληρωμένο και ¬ πολύπλευρο σχέδιο εργαζόμαστε με στόχο η πόλη μας, η οποία φιλοξενεί ένα από τα πλέον κρίσιμα (στρατηγικά) λιμάνια της Ευρώπης, να βρεθεί ξανά στην αιχμή μιας σύγχρονης ανάπτυξης, προς όφελος της επιχειρηματικής κοινότητας και των κατοίκων, με γνώμονα την ενίσχυση της απασχόλησης. Είναι και το ζητούμενός μας. Ο Πειραιάς της ανάπτυξης και της εργασίας, στον αντίποδα του Πειραιά της κρίσης και των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της, βρίσκεται στην καρδιά του αναπτυξιακού σχεδίου το οποίο παρουσιάσαμε και πρόσφατα “Πειραιάς 2020” ή πιο σύντομα “Π20”, το οποίο και σήμερα θα παρουσιάσουμε εδώ τους βασικούς άξονες :
Πιο συγκεκριμένα:
Η φυσιογνωμία της πόλης αλλάζει στην κατεύθυνση του να καταστεί ο Πειραιάς Τουριστικός, Πολιτιστικός, Ναυτιλιακός και Εμπορικός Προορισμός Διεθνούς Αναγνωρισιμότητας και Εμβέλειας, με Ενεργειακή, Περιβαλλοντική και Κοινωνική Προστιθέμενη Αξία για τους κατοίκους, τους εργαζόμενους και τους επισκέπτες Έλληνες και ξένους. Αλλάζει, θέλω να πιστεύω, μέσα από την επιμονή της Δημοτικής Αρχής για έναν μακρόπνοο σχεδιασμό, ο οποίος αντλεί από τη διεθνή εμπειρία και τα επιτυχή παραδείγματα αστικής αναγέννησης. Ο σχεδιασμός αυτός πραγματοποιείται με σύγχρονα χωρικά και αναπτυξιακά εργαλεία, αξιοποιεί θετικά τα νέα δεδομένα και τις προκλήσεις, προσελκύει την ιδιωτική πρωτοβουλία και νέες επενδύσεις, τις οποίες ο δημόσιος σχεδιασμός συμπληρώνει και υποστηρίζει, ώστε οι ωφέλειες να διαχέονται στην ίδια την πόλη και τους ανθρώπους της.
Το σχέδιό μας στηρίζεται, λοιπόν, σε πέντε άξονες:
Πρώτον, να γίνει ο Πειραιάς πόλος έλξης για νέες επενδύσεις και άρα θέσεις εργασίας.
Δεύτερον, να γίνει τουριστικός και πολιτιστικός προορισμός.
Τρίτον, να αξιοποιηθεί για την πόλη, η επένδυση που ανέφερε ο Δημήτρης Ανδριόπουλος ότι θα γίνει στο Λιμάνι.
Τέταρτον, να ενισχυθεί η κοινωνική συνοχή μέσα από την ανάπτυξη κοινωνικών υποδομών στο σύνολο των δημοτικών κοινοτήτων και
Πέμπτον, να αναβαθμιστεί αισθητικά και λειτουργικά ως πόλη, για να μπορούν να γίνουν ευκολότερα όλα τα παραπάνω.
Από αυτήν τη σκοπιά δεν αναφερόμαστε απλώς σε έργα που ωριμάζουν και υλοποιούνται, σε επιμέρους έργα, αλλά σε Στρατηγική που ωριμάζει και στο πλαίσιο της, υλοποιούνται έργα και δράσεις, δεμένα στον κεντρικό στόχο της. Με αυτόν τον τρόπο είναι ικανά, τα έργα και οι δράσεις, να επιφέρουν πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα με τον συγκερασμό δημόσιας και ιδιωτικής πρωτοβουλίας και μέσα από την άντληση των μέγιστων διαθέσιμων πόρων από ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία και προγράμματα, με αξιοποίηση νέων χρηματοδοτικών εργαλείων και τάσεων του σχεδιασμού.
Ένα τέτοιο εργαλείο, στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ 2014 – 2020, είναι η «Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση», η Ο.Χ.Ε., η καινοτομία του οποίου έγκειται στη δυνατότητα συγκέντρωσης πόρων από ποικίλες χρηματοδοτικές πηγές. Πρόκειται για ένα σύγχρονο σχέδιο υλοποίησης στοχευμένων παρεμβάσεων στη βάση ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού, το οποίο μάλιστα τέθηκε και σε πολλαπλές διαδικασίες διαβούλευσης προκειμένου να αποκτήσει εύρος και βάθος στη συνείδηση των πολιτών, των επαγγελματιών, του τοπικού κοινωνικού κεφαλαίου.
Η αναπτυξιακή στρατηγική του Πειραιά είναι απλή και ταυτόχρονα πολυεπίπεδη. Διαρθρώνεται σε επιμέρους στρατηγικές και πολιτικές, οι οποίες επικοινωνούν και υποστηρίζονται από όλα τα υπερκείμενά της στρατηγικά σχέδια και εργαλεία σχεδιασμού, όπως το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αττικής, το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Αστικής Παρέμβασης του Δήμου Πειραιά και το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Πειραιά. Οι κατευθύνσεις αυτών των σχεδίων αναπτύσσονται δημιουργικά και τελικά συνθέτουν ένα ενιαίο και αλληλοσυμπληρούμενο «μίγμα» παρεμβάσεων με τις εξής προτεραιότητες.
Την προώθηση της Βιώσιμης Κινητικότητας σε όλη την έκταση του Δήμου,
Τη στρατηγική για την ενίσχυση του Πρασίνου
Μια σειρά παρεμβάσεων βιώσιμης ενέργειας
Τη βιώσιμη διαχείριση των αστικών στερεών αποβλήτων του Δήμου
Τη στρατηγική ανάδειξη του Πειραιά ως «έξυπνης» πόλης
Την ανασύνταξη της οικονομίας και της επιχειρηματικότητας με έμφαση στη δημιουργία συνθηκών για την ανάπτυξη της καινοτομίας και στην ανάδειξη της πόλης ως τουριστικού προορισμού διεθνούς εμβέλειας με διακριτή – αυτοτελή φυσιογνωμία γιατί προφανώς είναι η Αθήνα όμορος Δήμος, αλλά θεωρούμε ότι έχουμε μία αυτονομία, μια πόλη με τη δική της φυσιογνωμία, τον δικό της πολιτισμό, την δική της ιστορία και για αυτό θέλουμε να αναδειχθεί χωρίς να έχουμε κάποιον ανταγωνισμό με την Αθήνα με την κακή έννοια. Το αντίθετο .
Και τέλος, ένα σύνολο παρεμβάσεων αστικής ανασυγκρότησης με ολοκληρωμένο χαρακτήρα, που συνδυάζει την αστική ανασυγκρότηση με τις οικονομικές, περιβαλλοντικές και κοινωνικές στρατηγικές.
Το σχέδιο οικονομικής ανάπτυξης και ανάκαμψης υλοποιείται και αποδίδει καρπούς και μέσα από μια σειρά σημαντικών πρωτοβουλιών και προγραμμάτων που λειτουργούν συνδυαστικά με το αναπτυξιακό πρόγραμμα Π20, στο οποίο ήδη αναφερθήκαμε. Τέτοιες πρωτοβουλίες αφορούν:
Τον ΟΛΠ, την επένδυση στο λιμάνι για την οποία μίλησε ο Δημήτρης και τη σχέση της με την πόλη, που εμάς κυρίως μας ενδιαφέρει. Ως προς αυτό επιτύχαμε να έχει ο Πειραιάς και το επιτύχαμε μαζί με τους άλλους Δημάρχους φυσικά και τον Αντιπεριφερειάρχη μας που τον βλέπω σήμερα εδώ και πετύχαμε για πρώτη φορά οι παραλιμένιοι Δήμοι να έχουν ένα ετήσιο αντάλλαγμα από την λειτουργία ενός του λιμανιού το οποίο επιβαρύνει και όσοι έχετε ταξιδέψει ξέρετε ότι είναι πρωτοφανές σε ένα λιμάνι τέτοιου μεγέθους να μην είναι δημοτικό, να μην είναι καν μέτοχοι οι Δήμοι αλλά και τελικά να μην απολαμβάνουν ούτε ένα ευρώ από την λειτουργία, η οποία είναι βέβαιο ότι επιβαρύνει τις πόλεις μας και τους κατοίκους. Αλλά πετύχαμε να υπάρχει ένα αντάλλαγμα της παραχώρησης 3,5 % προς το ελληνικό δημόσιο από το οποίο 0,3 θα πάει για την Δημόσια Αρχή Λιμένος και το 3,2 θα μοιράζεται με αναλογικότητα στου 4 παραλιμένιους Δήμους για πρώτη φορά.
Επίσης πετύχαμε να προηγείται έστω μια διαβούλευση με τους Δήμους από την πλευρά του ΟΛΠ εννοώ για τις επενδύσεις που θα πραγματοποιήσει ο νέος μέτοχος, γιατί όπως ακούσαμε πριν νομίζω ή από τον Αντιπρόεδρο τον κ. Χατζηδάκη ή τον κ. Μανιάτη δεν βλέπουμε να γίνονται επενδύσεις τέτοιου είδους στη χώρα και στις περιοχές τις οποίες γίνονται πρέπει να απολαμβάνουν και αυτοί κάποια οφέλη είτε αφορά το Ελληνικό, τη Βουλιαγμένη όπως ανέφερε, το λιμάνι του Πειραιά ή άλλα. Και διασφαλίσαμε δυστυχώς για 5 μόνο χρόνια τη παραμονή του εκάστοτε Δημάρχου Πειραιά στο Δ.Σ. του Ο.Λ.Π., αλλά είμαι πεπεισμένος ότι τα επόμενα χρόνια θα καταλάβουν οι νέοι μεγαλομέτοχοι διαχειριστές την ουσιαστική και όχι μόνο σημειολογική σημασία ώστε ο εκάστοτε Δήμαρχος Πειραιά να συμμετέχει εσαεί στο Δ. Σ. του λιμανιού.
Την Αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας. Έχει γίνει καταγραφή των αποπερατωμένων και όσων χρήζουν επισκευαστικής βελτίωσης μεγάλων ακινήτων του Δήμου, με σκοπό τη βέλτιστη αξιοποίηση. Σε αυτό το πλαίσιο εξασφαλίσαμε την παραμονή των Δικαστηρίων στην πόλη μας και τη χρηματοδότηση της μετατροπής της Ραλλείου Σχολής σε Δικαστικό Μέγαρο από το ΤΑΧΔΙΚ. Και αναμένουμε να προχωρήσει η νέα κυβέρνηση στην υλοποίηση πέρα από τη συμφωνία. Έχει επίσης ολοκληρωθεί η εργασία εκτίμησης της Εμπορικής αξίας του Πύργου από ανεξάρτητο εκτιμητή, για τον οποίο υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον και απορία μου πραγματικά παραμένει ακόμη πως 40 χρόνια αυτός ο πύργος, ο ουρανοξύστης του δήμου δεν αξιοποιήθηκε. Θέλω να πιστεύω ότι έστω και σε περίοδο βαθιάς κρίσης, τα τελευταία δυο χρόνια δηλαδή που διοικούμε, και πάλι υπήρξε ενδιαφέρον. Τώρα βέβαια αναθερμαίνεται, έχει να κάνει σίγουρα με την επένδυση στο λιμάνι. Και θέλω να πιστεύω ότι θα αξιοποιηθεί αυτό το τεράστιο accent του Δήμου. Έχουν, ακόμη, δρομολογηθεί διαδικασίες εκμίσθωσης των καταστημάτων του Δημοτικού Θεάτρου, όπως και οι διαδικασίες εκμίσθωσης καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος ιδιοκτησίας του Δήμου στην πλατεία Κοραή και εκμίσθωσης κτίσματος στο ανακαινισμένο πρόσφατα πάρκο Δηλαβέρη ως Δημοτικό αναψυκτήριο. Αυτά δεν αξιοποιούνταν και είχε απώλειες και ο Δήμος από έσοδα και από θέσεις εργασίας και απ ότι άλλο φέρνει η αξιοποίηση αυτή των ακινήτων.
Την νεανική επιχειρηματικότητα. Θεσμοθετήθηκε ο ετήσιος διαγωνισμός “Blue Growth Piraeus”: Διαγωνισμός Καινοτομίας για τη Θαλάσσια Οικονομία, με στόχο την υποστήριξη για τη δημιουργία νέων επιχειρήσεων σε τομείς όπως: Τεχνολογίες Πληροφορικής & Επικοινωνιών, Ενέργεια & Περιβάλλον / Πράσινη Ναυσιπλοΐα, Καινοτομία στον Θαλάσσιο Πρωτογενή Τομέα – Υδατοκαλλιέργειες, Αειφόρος Θαλάσσιος Τουρισμός & Πολιτισμός και Θαλάσσιες μεταφορές. Η πρωτοβουλία Bluegrowth βρίσκεται ήδη στις 4 καλύτερες του κόσμου σε επίπεδο καλών πρακτικών, για θεσμικές παρεμβάσεις σε τοπικό επίπεδο, με επίκεντρο την βιώσιμη γαλάζια ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.
Την Αναβάθμιση της Τρούμπας. Είχαμε ένα πρόβλημα στον Πειραιά. Η νεολαία δεν έμενε, δεν μιλώ για όσους είναι μεγάλοι για την Τρούμπα που θυμούνται ενδεχομένως. Αλλά δεν μπορούσαμε να κρατήσουμε την νεολαία του Πειραιά στην πόλη μας, η οποία δικαίως πήγαινε στο Γκάζι, στη Γλυφάδα και σε άλλα προάστια. Με τις αναπλάσεις και τη συνολικότερη αναβάθμιση της περιοχής η Τρούμπα εξελίσσεται σε ένα από τα σημαντικά στέκια διασκέδασης στην Αττική, «κρατώντας» παράλληλα τους Πειραιώτες στην πόλη και ενισχύοντας την τοπική οικονομία. Θεσμοθετήσαμε και ένα από τα μεγαλύτερα street party στη χώρα αλλά και στην Ευρώπη προκειμένου να στηρίξουμε την προσπάθεια των επιχειρηματιών που επένδυσαν , γιατί εμείς στηρίζουμε αυτές τις πρωτοβουλίες. Οι άνθρωποι που επενδύουν είναι σημαντικοί και το κάναμε αυτό στο πλαίσιο του εορτασμού των Ημερών Θάλασσας, που γιορτάζουμε κάθε χρόνο στον Πειραιά, μια εβδομάδα τον Μάιο.
Δράσεις Προβολής και εξωστρέφειας όπως το Destination Piraeus και ο νέος θεσμός Ημέρες Θάλασσας, για τις οποίες πραγματοποιήθηκαν συνολικά 106 δράσεις, σε 65 σημεία του Πειραιά από 70 φορείς και αυτό είναι το σημαντικό συμμετέχουν όλοι οι φορείς της πόλης, που αποτέλεσαν και Πανευρωπαϊκό ρεκόρ δράσεων σε τιμώμενη πόλη.
Στην προσπάθεια μας, λοιπόν, δεν είμαστε μόνοι μας. Έχουμε αποδείξει ως Δημοτική Αρχή ότι επιδιώκουμε συνεργασίες, θέλουμε να ακούμε και να συνδιαμορφώνουμε προτάσεις.
Ένα παράδειγμα τέτοιας στρατηγικής συνεργασίας με τον ιδιωτικό τομέα είναι το Μνημόνιο ασχέτως αν ηχεί άσχημα στη χώρα η λέξη, Μνημόνιο Συναντίληψης που συνάπτει ο Δήμος με την εταιρεία DIMAND A.E. Έχει διαμορφωθεί ένα πλαίσιο συνεργασίας των δύο μερών, του Δήμου και της Εταιρίας, ζήτημα στο οποίο δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση όπως τόνισα και στην αρχή της ομιλίας μου, που αφορά στην Ανάπλαση, Αναβάθμιση, Αναβίωση της Βιομηχανικής Περιοχής Αγίου Διονυσίου του Δήμου Πειραιά, με μελέτες, προγράμματα, έργα και δράσεις. Στον πυρήνα της περιοχής του Αγίου Διονυσίου βρίσκονται τα βιομηχανικά, εμπορικά, επαγγελματικά και αποθηκευτικά κτίρια του ιστορικού για την περιοχή πρώην καπνεργοστασίου της ΠΑΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ ΑΒΕΣ. Τα εν λόγω κτίρια που έχουν περιέλθει στην ιδιοκτησία της εταιρίας θα ξαναζωντανέψουν με νέες σύγχρονες χρήσεις και λειτουργίες τοπικού, υπερτοπικού και μητροπολιτικού χαρακτήρα, συμβάλλοντας ενεργά στην αναζωογόνηση όλης της περιοχής. Είναι μια σπουδαία επένδυση ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ σε βάθος χρόνου, η οποία θα δημιουργήσει ένα σημαντικό αριθμό άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας στην πόλη μας, όπως είναι το ζητούμενο όλων μας.
Η πλούσια και πολυδιάστατη ιστορική διαδρομή του Αγίου Διονυσίου ως βιομηχανικής συνοικίας αποτυπώνεται με εξαιρετικά ενδιαφέροντα τρόπο, διαμορφώνοντας σε συνδυασμό με την ύπαρξη των ανενεργών γραμμών του Ο.Σ.Ε. ένα αστικό τοπίο που κυοφορεί στη σημερινή εποχή – της φθίνουσας πορείας και μετεγκατάστασης της μεταποιητικής δραστηριότητας σε άλλες περιοχές της Αττικής – νέες δυνατότητες. Σημαντικό πλήθος κενών κελυφών πρώην μεταποιητικής δραστηριότητας, η εγγύτητα με το λιμάνι του Πειραιά και την υποστηρικτική δραστηριότητα που προκύπτει ως ζητούμενη, οι νέοι σταθμοί του Μετρό, πολύ κοντά στην είσοδό της περιοχής και στη γειτονική συνοικία “Μανιάτικα” τεκμηριώνουν αυτές τις νέες δυνατότητες, οι οποίες υπογραμμίζονται από το επενδυτικό ενδιαφέρον που βαίνει αυξανόμενο, μέρα με τη μέρα.
Η ολοκληρωμένη, έγκαιρη και σχεδιασμένη παρέμβαση είναι απαραίτητη για να δρομολογηθεί η οικονομική και αστική αναζωογόνηση με τρόπο που ει δυνατόν θα ορίζει τις εξελίξεις και θα φέρει τα βέλτιστα αποτελέσματα για τους επενδυτές, τους χρήστες, μόνιμους και επισκέπτες, και τελικά για την πόλη του Πειραιά συνολικά.
Σε αυτό το πλαίσιο ο σχεδιασμός των αστικών παρεμβάσεων στην περιοχή Αγ. Διονυσίου υπηρετεί ένα πλαίσιο στόχων για την ανάδειξη και αστική αναζωογόνηση που περιλαμβάνει:
➢ βελτίωση της προσβασιμότητας και της περπατησιμότητας της συνοικίας,
➢ διαμόρφωση σημείων ενδιαφέροντος και διασύνδεση αυτών,
➢ ενίσχυση του πρασίνου και βελτίωση του μικροκλίματος
➢ ενεργειακή αναβάθμιση
➢ σχεδιασμό νέου αστικού εξοπλισμού
Οι αστικές αυτές παρεμβάσεις ταυτόχρονα με τη βελτίωση των συνθηκών θα αναδείξουν την περιοχή, ενισχύοντας τις αναπτυξιακές της δυνατότητες, συμβάλλοντας στρατηγικά στους ευρύτερους στόχους για ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης αλλά και αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος στον Πειραιά.
Σε όλη την προσπάθειά μας για ένα Πειραιά της ανάπτυξης και της εργασίας είχαμε και έχουμε θέλω να πιστεύω τη στήριξη της πλειοψηφίας της πόλης, οι οποίοι έχουν γίνει κοινωνοί αυτής της προσπάθειας και έχουν συμβάλλει σημαντικά στο να διαμορφωθεί η τελική πρόταση. Υπήρξε μια σημαντική διαδρομή παρουσιάσεων, διαβουλεύσεων και συζητήσεων. Σε αυτό το πλαίσιο θέλουμε και η σημερινή συζήτηση, εδώ, να συμβάλλει με ιδιαιτέρως γόνιμο τρόπο.
Σας ευχαριστώ».