Την άγουσα για τον Πειραιά παίρνει η πρώτη από τις δύο μεγάλες πλωτές δεξαμενές που έχει παραγγείλει η Cosco για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη (ΝΕΖ) του ΟΛΠ. Ανάλογα με τη διαθεσιμότητα πλοίου ικανού να μεταφέρει την 80.000 τόνων δεξαμενή (postpanamax), αναμένεται να καταπλεύσει αργά την άνοιξη ή το καλοκαίρι, αναφέρουν πηγές του κινεζικού ομίλου. Είναι από την ελληνική δημόσια διοίκηση όμως που θα κριθεί ο χρόνος εγκατάστασής της, αφού αυτή θα πρέπει να ολοκληρώσει την προβλεπόμενη αδειοδοτική διαδικασία, εξηγούν. Και αυτό, εάν δεν προκύψουν καθυστερήσεις από προσφυγές των τοπικών κοινωνιών που θεωρούν πως πλήττονται από την έλευση τόσο αυτής της δεξαμενής όσο και της δεύτερης, χωρητικότητας 300.000 τόνων (capesize), που θα ακολουθήσει αμέσως μετά.
Τα υπουργεία Ναυτιλίας και Οικονομίας επιδιώκουν την κατά το δυνατόν γρηγορότερη εγκατάσταση στον Πειραιά του παραπάνω εξοπλισμού, τον οποίο έχει δεσμευτεί να αγοράσει και να λειτουργήσει στον ΟΛΠ η Cosco. Προφανής στόχος είναι η τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας στον συγκεκριμένο κλάδο και η ενίσχυση της απασχόλησης. Ηδη, η νέα διοίκηση έχει προχωρήσει στην επισκευή των δύο μικρότερων πέτρινων δεξαμενών που διαθέτει και δρομολόγησε και την επισκευή των άλλων δύο μικρών πλωτών, αναφέρουν στην «Κ» κύκλοι της διοίκησης του ΟΛΠ.
Προβλήματα πάντως ενδέχεται να δημιουργηθούν με τη χωροθέτηση, σύμφωνα με πηγές της λιμενικής βιομηχανίας. Αυτοδιοικητικοί και άλλοι τοπικοί και κοινωνικοί φορείς σε περιοχές που περιλαμβάνονται στις ζώνες που ήταν και παραμένουν υπό παραχώρηση στον ΟΛΠ, όπως τμήμα της Κυνόσουρας στη Σαλαμίνα, διατυπώνουν ενστάσεις ή ετοιμάζουν προσφυγές επικαλούμενοι λόγους περιβαλλοντικούς ή αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
Κρίσιμο στοίχημα είναι και το εύρος των εργασιών που μπορεί να προσελκύσουν οι καινούργιες αυτές ναυπηγοεπισκευαστικές υποδομές. Ποιος δηλαδή θα φέρει δουλειές. Στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του ΟΛΠ εκμισθώνουν εκτάσεις δεκάδες ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου. Είναι αυτές οι επιχειρήσεις, όπως και οι υπόλοιπες στον Πειραιά, και οι Ελληνες εργαζόμενοί τους που περιμένουν να πάρουν δουλειές από πλοία που θα μπορούν πλέον να δεξαμενίζονται στις νέες υποδομές. Αλλά θα πρέπει όμως να διασφαλιστεί η συνέπεια στους χρόνους ολοκλήρωσης των εργασιών. «Με δεδομένο πως κατά γενική ομολογία υπάρχει ακόμα υψηλή τεχνογνωσία στην Ελλάδα, μένει να επανέλθει και η αξιοπιστία στους χρόνους», αναφέρουν τεχνικοί διευθυντές πλοιοκτητριών εταιρειών. Ολοι όμως δείχνουν να περιμένουν σε μεγάλο βαθμό από την Cosco και μόνον να κάνει την εμπορική προώθηση της ελληνικής ναυπηγοεπισκευής, προσδοκώντας είτε να φέρει δικά της καράβια είτε άλλων, ενώ χρειάζεται συνολική προσπάθεια, συμπληρώνουν κύκλοι του ΟΛΠ.
ΠΗΓΗ :Ηλίας Μπέλλος www. kathimerini.gr