Τη δημιουργία ενός cluster λιμανιών κρουαζιέρας έχει στα σχέδιά της η Cosco μέσω του ΟΛΠ.
Πιο συγκεκριμένα, οι Κινέζοι επενδυτές έχουν κάνει μια σειρά επαφών με δημάρχους και φορείς νησιών και ηπειρωτικών τουριστικών.
Η σκέψη είναι να συνεργαστούν λιμάνια όπως της Ρόδου, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και του Κατάκολου με τον Πειραιά, ώστε να εκπροσωπούνται στο εξωτερικό με μία φωνή προωθώντας την ελληνική κρουαζιέρα και την Ελλάδα ως προορισμό κρουαζιέρας.
Σύμφωνα με τα πρώτα σχέδια η μορφή που θα έχει η συνεργασία αυτή θα είναι ενός μη κερδοσκοπικού σωματείου αφού σε αυτή τη φάση λόγω νομοθεσία δεν μπορεί να δημιουργηθεί εταιρεία. Θα πρόκειται για μία συνεργασία με τον ΟΛΠ να είναι «πρώτος μεταξύ ίσων όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά στο newmoney.gr αφού έχει έναν κολοσσό ως επενδυτή.
Η Cosco έχει σε εξέλιξη έργα αναβάθμισης του λιμανιού του Πειραιά που αφορούν την κρουαζιέρα. Το μεγάλο πρόβλημα όμως είναι η προβληματική οδική σύνδεση του λιμανιού με την Αθήνα. Το ανεπαρκές οδικό δίκτυο το οποίο σε ώρες αιχμής για το επιβατικό λιμάνια δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τους ταξιδιώτες.
«Πρέπει να γίνουν συντονισμένες ενέργειες και να επιδειχθεί πραγματικό ενδιαφέρον από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για το θέμα της οδικής σύνδεσης του Πειραιά. Χρειάζονται ρηξικέλευθα μέτρα αναβάθμισης» επισημαίνουν στελέχη της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας.
Επίσης πρέπει να λυθεί και το θέμα της Πλοηγικής Υπηρεσίας με τον ΟΛΠ να επιμένει ότι πρέπει να αποκτήσει ο πάροχος λιμενικών υπηρεσιών δική του πλοηγική υπηρεσία προκειμένου να υπάρξει ανάπτυξη.
Για τα όσο κατά καιρούς ακούγονται περί προτεραιότητας που δίνεται στα πλοία της Cosco έναντι των επιβατηγών και των κρουαζιερόπλοιων, η θέση του ΟΛΠ είναι ξεκάθαρη.
«Σε καμία περίπτωση εμπορικό πλοίο οποιασδήποτε ναυτιλιακής εταιρείας δεν έχει προτεραιότητα στον κατάπλου-απόπλου σε σχέση με τα επιβατηγά. Πρώτα τα ακτοπλοϊκά και τα κρουαζιερόπλοια και μετά τα εμπορικά, containers, car carries, επισκευαστική ζώνη κτλ».
portcity.gr