One & Only, Ritz-Carlton, Four Seasons, Waldorf Astoria, Fairmont Hotels & Resorts, Mandarin Oriental, Autograph Collection. Είναι η πρώτη φορά κατά την οποία βαριά ονόματα πολλών αστέρων και μοναδικής πείρας χτυπούν τόσο μαζικά την πόρτα της Ελλάδας, δημιουργώντας μεγάλη ευκαιρία για τη χώρα μας ώστε να τοποθετηθεί δυναμικά πλέον στον παγκόσμιο χάρτη του πολυτελούς τουρισμού.
Η ελληνική πρωτεύουσα βρίσκεται στο επίκεντρο των επαφών και των συζητήσεων με δύο μεγάλα ορόσημα για τη διετία 2018-2019, ξεκινώντας από την άφιξη της Four Seasons στον «Aστέρα» Βουλιαγμένης την ερχόμενη άνοιξη και των νέων «Αστεριών» της Γλυφάδας πριν από το καλοκαίρι του 2019, ενώ πιο μακριά, αν και εφόσον λυθεί ο γόρδιος δεσμός των δασικών, αρχαιολογικών και λοιπών ζητημάτων, τοποθετείται η έλευση του πρώτου πολυτελούς ολοκληρωμένου τουριστικού συγκροτήματος με καζίνο (Integrated Resort Casino) στην έκταση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού.
«Βλέπουμε για πρώτη φορά να δημιουργείται στην Αθήνα ένας σημαντικός πόλος που θα μπορεί να στηρίξει τον πολυτελή τουρισμό, αφού τα νέα resorts θα μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά το ένα με το άλλο δημιουργώντας μια νέα αγορά για πολύ μεγάλα πορτοφόλια», αναφέρει στο «business stories» κορυφαίο στέλεχος του τουριστικού κλάδου που πρωταγωνιστεί το τελευταίο διάστημα στις επαφές και τις διαπραγματεύσεις.
Το ζήτημα άλλωστε της προσέλκυσης τουρισμού υψηλών εισοδηματικών κριτηρίων αποτελεί βασικό θέμα συζήτησης μεταξύ των ίδιων των τουριστικών φορέων ειδικά κατά την τελευταία διετία με την… εκτόξευση των αφίξεων του ελληνικού τουρισμού, όχι όμως και των εισπράξεων, λόγω του πιο «φθηνού» τουρισμού που επισκέπτεται την χώρα μας. Ακόμη και φέτος τον Ιούνιο με βάση τα τελευταία επίσημα στοιχεία της ΤτΕ η μέση τουριστική δαπάνη ανά (φθηνό, όπως αποδεικνύεται) επισκέπτη είναι μόλις στα 589 €, στο ήμισυ σχεδόν σε σύγκριση με τα 1.065€ της Ισπανίας
Αλυσίδες για ultra πολυτέλεια
Στην… αντίπερα όχθη βρίσκονται οι αλυσίδες που υπόσχονται… ultra πολυτέλεια και επιδιώκουν να τοποθετηθούν στην ελληνική αγορά.
Ετσι, μετά τη συμφωνία των προηγούμενων ημερών για το πρώτο «Four Seasons» στην Ελλάδα στο μοναδικό φιλέτο της Βουλιαγμένης, ο νέος μέτοχος στο μεγάλο project της αναβίωσης των «Αστεριών» στη Γλυφάδα βρίσκεται σε επαφές με μεγάλα διεθνή ονόματα που θα βάλουν την υπογραφή τους στο πρώτο πολυτελές city resort, της Ελλάδας. One & Only και Ritz-Carlton φαίνεται να είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, από τους ισχυρούς διεκδικητές και συνομιλητές της Grivalia Hospitality προκειμένου να τοποθετηθούν στο νέο τουριστικό τοπόσημο της ελληνικής πρωτεύουσας και των νοτίων προαστίων.
Κι αν οι συνομιλίες με τη Ritz-Carlton φαντάζουν φυσικό επακόλουθο λόγω της στενής σχέσης της Grivalia με το γνωστό brand του ομίλου της Marriott (το 2019 πρόκειται να ολοκληρωθεί το ξενοδοχειακό συγκρότημα «Ritz-Carlton Reserve» στο ιδιωτικό νησί Pearl Island στον Παναμά που έχει αποκτήσει η Grivalia Hospitality ήδη από τις αρχές του 2017 από την Dolphin Capital Investors), η περίπτωση της One & Only έχει εξίσου μεγάλο ενδιαφέρον λόγω του μοναδικού, όπως αναφέρουν στελέχη της ξενοδοχειακής αγοράς, χαρακτήρα του υπερπολυτελούς brand που υπόσχεται εμπειρίες που «δεν μπορούν να αντιγραφούν ή να αναπαραχθούν».
Το brand των One & Only, με αστικά, παραλιακά resorts, αλλά και μοναδικές ιδιωτικές κατοικίες σε επιλεγμένες τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο, είναι ενταγμένο στον όμιλο Kerzner (One & Only, Atlantis, Mazagan) με δραστηριότητα στα πολυτελή resorts και τα καζίνο, το όνομά του δε είχε ακουστεί για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά με αφορμή τις φημολογούμενες επαφές με το επενδυτικό σχήμα υπό τη Lamda Development για τη mega επένδυση του Ελληνικού και το Integrated Resort Casino. Μαυρίκιος, Μπαχάμες, Μαλδίβες, Ντουμπάι, Αυστραλία, Μεξικό είναι μερικοί μόνο από τους προορισμούς τους οποίους μπορούν να απολαύσουν οι πιστοί πελάτες της αλυσίδας, όπου οι τιμές ουσιαστικά δεν έχουν οροφή. Ενδεικτικά, για ένα τριήμερο το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου στο «One & Οnly Royal Mirage» στο Ντουμπάι οι τιμές για δύο διανυκτερεύσεις ξεκινούν από τα 3.315 ευρώ για ένα deluxe δωμάτιο των 45 τ.μ. και φτάνουν στα 11.050 ευρώ για μία σουίτα των 115 τ.μ., ενώ όταν πρόκειται για βίλα 150 τ.μ. στις Μπαχάμες με προσωπικό μπάτλερ οι τιμές ξεφεύγουν σε επίπεδα δεκάδων χιλιάδων ευρώ.
Πάντως, το πρώτο «One & Only Resort» της Ευρώπης θα είναι στα Βαλκάνια -για την ακρίβεια στο Μαυροβούνιο- και θα περιλαμβάνει 140 δωμάτια και βίλες, κατοικίες και μαρίνα, με προβλεπόμενη έναρξη λειτουργίας το 2018. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το πρώτο «One & Only Portonovi» δημιουργείται σε έκταση που παραχωρήθηκε από την κυβέρνηση του Μαυροβουνίου σε διαγωνιστική διαδικασία όπου πλειοδότησε ο όμιλος της SOCAR (γνωστός και στη χώρα μας από την εμπλοκή του στα ενεργειακά), ο οποίος στη συνέχεια ήρθε σε συμφωνία με τον όμιλο Κerzner.
Την ίδια στιγμή, η αγορά θεωρεί πολύ πιθανή την έλευση της Ritz-Carlton στα «Αστέρια» της Γλυφάδας αφενός λόγω του έντονου ενδιαφέροντος εδώ και μια διετία της πολυτελούς αλυσίδας να διεκδικήσει δυνατά μερίδιο από την ξενοδοχειακή πίτα της Αθήνας, αφετέρου λόγω της στενής σχέσης της με τον όμιλο της Grivalia, η οποία θεωρείται ότι έχει ήδη δοκιμαστεί στον Παναμά.
Φιλέτο για λίγους τα Αστέρια Γλυφάδας
H πολυτελής αλυσίδα του κολοσσού της Μarriott Ιnternational διαθέτει αυτή τη στιγμή πάνω από 90 ξενοδοχεία σε 30 χώρες, μεταξύ των οποίων η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Τουρκία στη μεσογειακή λεκάνη. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η αλυσίδα αναζητεί εδώ και καιρό την κατάλληλη ευκαιρία ώστε να μπει στην αγορά της Αθήνας, πολύ περισσότερο δε από τη στιγμή που ο όμιλος της Marriott στην Ελλάδα έχει πάρει την απόφαση να επεκτείνει την παρουσία του με διαφορετικά brands των ανώτερων κατηγοριών – 4 και 5 αστέρων. Εξ ου άλλωστε και οι πληροφορίες που φέρουν το επιτυχημένο brand τoυ ομίλου Autograph Collection, το οποίο δημιουργήθηκε το 2010 και περιλαμβάνει μοναδικά boutique ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο, να έχει έρθει μέσα στο καλοκαίρι σε συμφωνία με τον όμιλο αραβικών συμφερόντων Pima για ένα νέο εγχείρημα στη Μύκονο, στην περιοχή Καλό Λιβάδι.
Πρότζεκτ 60 εκατ. ευρώ
Τα «Αστέρια» Γλυφάδας θα αναβιώσουν αποκτώντας ένα υπερπολυτελές νέο πρόσωπο μετά τις εργασίες αναμόρφωσης που δρομολογεί το νέο επενδυτικό σχήμα της Grivalia Hospitality (κατέχει ποσοστό 80%, ενώ το 20% παραμένει στον όμιλο Παραθεοχάρη) και οι οποίες θα στοιχίσουν πέριξ των 60 εκατ. ευρώ, εφόσον μπουν οι οριστικές υπογραφές για την ολοκλήρωση της συμφωνίας με τους νέους επενδυτές ως τις αρχές του 2018. Οπως υποστηρίζεται, αυτή τη στιγμή ο μεγάλος όγκος των προκαταρκτικών εγκρίσεων που απαιτούνται έχει ήδη εξασφαλιστεί, ενώ έχουν ξεπεραστεί και ζητήματα που είχαν προκύψει στο παρελθόν ως προς αρχαιολογικά και δασικά θέματα και είχαν μπλοκάρει στο τέλος της δεκαετίας του ’90 παλιότερα επενδυτικά εγχειρήματα (βλ. επενδυτικό project «Εstrelia» του ομίλου Αλλαμανή). Με βάση τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) που έχει υποβάλει ο φορέας της επένδυσης, η εταιρεία Ναυσικά Α.Ε. θα προχωρήσει τον εκσυγχρονισμό, την αναβάθμιση και τη μετατροπή του υφιστάμενου τουριστικού συγκροτήματος «Αστέρια» Γλυφάδας σε σύνθετο τουριστικό κατάλυμα. Το έργο περιλαμβάνει ξενοδοχείο 5 αστέρων και 400 κλινών, σουίτες και επιπλωμένες βίλες, συγκρότημα spa, αθλητικές εγκαταστάσεις, πισίνες, παιδότοπους, χώρους εστίασης και κέντρα διασκέδασης κ.ά. με σκοπό, όπως αναφέρεται, «την παροχή υψηλότατου επιπέδου υπηρεσιών φιλοξενίας». Παράλληλα, το Δημόσιο έχει ζητήσει, μεταξύ άλλων, την προστασία των αρχαιολογικών χώρων, τη διατήρηση της ιδιοκτησίας του και την ελεύθερη πρόσβαση στην παραλία.
Πλήρη τα πεντάστερα της Αθήνας με… μόλις 180 ευρώ τη βραδιά
Στην αθηναϊκή ξενοδοχειακή αγορά τα ονόματα της Mandarin Oriental, αλλά και των brands του χαρτοφυλακίου της Hilton, Waldorf Astoria και της Conrad, έχουν ακουστεί επίσης ως συνομιλητές των νέων ιδιοκτητών, του διδύμου Κωνσταντακόπουλου – Dogus, για τη διαχείριση του «Hilton» Αθηνών, στο πλαίσιο του σχεδιασμού τους (μετά τη λήξη της ισχύουσας σύμβασης διαχείρισης την 31η Μαρτίου 2018) για την επιλογή διαχειριστή του αναβαθμισμένου ξενοδοχείου και των διαμερισμάτων «μεταξύ εταιρειών που διαθέτουν σήματα διεθνούς εμβέλειας, συμπεριλαμβανομένης και της Hilton International», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται.
Οι πολυτελείς αλυσίδες ποντάρουν σε μια αγορά όπου αυτή τη στιγμή υπάρχει «κενό» και περαιτέρω περιθώρια ανόδου των τιμών. Ενδεικτικά, με βάση τα τελευταία στοιχεία της γνωστής εταιρείας GBR Consulting για τις τιμές στα ξενοδοχεία 5 αστέρων της Αθήνας, μεταξύ των οποίων τα «Μεγάλη Βρεταννία», «King George», «Ηilton», «Ιntercontinental», «Electra Palace», «Electra Metropolis», «Wyndham Grand», «New Hotel» κ.ά., η μέση τιμή δωματίου τον φετινό Ιούλιο ήταν στα 179 ευρώ, από 181 ευρώ τον Ιούνιο. Στο επτάμηνο του 2017 η Μέση Τιμή Δωματίου ήταν στα 155 ευρώ, οριακά μειωμένη κατά 1,3% σε σχέση με τα 157 ευρώ του 2016, ενώ αυξημένη ήταν η πληρότητα -σχεδόν στο 73%- για το επτάμηνο, από 66,2% του περυσινού επταμήνου. Το δίμηνο Ιουνίου – Ιουλίου οι πληρότητες στα 5άστερα της Αθήνας ξεπέρασε το 90%, ενώ συνολικά στο επτάμηνο του 2017 η μεταβολή σε επίπεδο πληρότητας διαμορφώθηκε στο 10,2%.
Μύκονος – Κρήτη – Πελοπόννησος
H Ritz-Carlton και η One & Only δεν είναι οι μόνες αλυσίδες από το κομμάτι του πολυτελούς τουρισμού που θέλουν να τοποθετηθούν στην ελληνική αγορά – είτε πρόκειται για την Αθήνα, είτε για άλλους ανερχόμενους ή ήδη δημοφιλείς προορισμούς, όπως η Πελοπόννησος και η Μύκονος. Μια τέτοια περίπτωση είναι αυτή της Fairmont Hotels & Resorts, η οποία συνδέεται με τον όμιλο της Accor, διαθέτει πάνω από 70 πολυτελείς ξενοδοχειακές μονάδες σε όλο τον κόσμο και αναζητεί ένα κατάλληλο project στην ελληνική αγορά.
Αντίστοιχα, στον παλιότερο σχεδιασμό της βρετανικής Minoan Group Plc για τη στρατηγικού χαρακτήρα τουριστική επένδυση στη Σητεία της Κρήτης περιλαμβάνονταν καταρχήν συμφωνίες με brands όπως αυτά των Six Senses και Kempinski. Συμφωνία με τον όμιλο της Dolphin (η οποία ωστόσο βρίσκεται τώρα στο στάδιο αναζήτησης επενδυτή για την πώληση του project στο πλαίσιο του σχεδίου ρευστοποίησης των συμμετοχών της για την εξασφάλιση εσόδων) είχε κάνει και η Aman Resorts για την επένδυση των 100 εκατ. ευρώ στο «Kea Resort» στην Τζια. Σημειωτέον ότι το υπερπολυτελές και μοναδικό «Amanzoe» στο Πόρτο Χέλι, που γιόρτασε φέτος πέντε χρόνια λειτουργίας, φιγουράρει ανάμεσα στα καλύτερα και πιο ακριβά ξενοδοχεία της Ευρώπης, με μέση τιμή κοντά στα 1.800 ευρώ τη βραδιά για την περίοδο Ιουλίου – Αυγούστου.
Cookies Για να εξασφαλίσουμε τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου, μερικές φορές τοποθετούμε μικρά αρχεία δεδομένων στον υπολογιστή σας, τα λεγόμενα «cookies». Οι περισσότεροι μεγάλοι ιστότοποι κάνουν το ίδιο.
Accept
Change Settings
Cookie Box Settings
Cookie Box Settings
Privacy settings
Decide which cookies you want to allow.
You can change these settings at any time. However, this can result in some functions no longer being available. For information on deleting the cookies, please consult your browser’s help function.
Learn more about the cookies we use.
With the slider, you can enable or disable different types of cookies:
This website will:
This website won't:
Essential: Remember your cookie permission setting
Essential: Allow session cookies
Essential: Gather information you input into a contact forms, newsletter and other forms across all pages
Essential: Keep track of what you input in a shopping cart
Essential: Authenticate that you are logged into your user account
Essential: Remember language version you selected
Functionality: Remember social media settings
Functionality: Remember selected region and country
Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
Analytics: Keep track of the time spent on each page
Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Remember your login details
Essential: Remember your cookie permission setting
Essential: Allow session cookies
Essential: Gather information you input into a contact forms, newsletter and other forms across all pages
Essential: Keep track of what you input in a shopping cart
Essential: Authenticate that you are logged into your user account
Essential: Remember language version you selected
Functionality: Remember social media settings
Functionality: Remember selected region and country
Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
Analytics: Keep track of the time spent on each page
Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location