- Διαφήμιση -
Χρόνος Ανάγνωσης: 7 ΛεπτάΧρόνος Ανάγνωσης: 7 Λεπτά

Πραγματοποιήθηκε,  στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά η εκδήλωση με θέμα τους στόχους για  τη μείωση  εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία  μέχρι το 2050, στο πλαίσιο της συνθήκης του Παρισιού  για την κλιματική αλλαγή και των στόχων του Ο.Η.Ε. Την εκδήλωση διοργάνωσε ο Δήμος Πειραιά, το BlueGrowth και ο νηογνώμονας  DNV GL.

Χαιρετισμούς απηύθυναν ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης  και Επιχειρηματικότητας κ. Πέτρος Κόκκαλης και ο κ. Γιώργος Τεριακίδης από  την «DNV GL Ηellas», ενώ ο Μηχανολόγος – Ηλεκτρολόγος, κ. Χρήστος Χρυσάκης παρουσίασε αναλυτικά την έκθεση με τίτλο: «Low Carbon Shipping Towards 2050: Challenges and Opportunities», η οποία έχει τύχει  μεγάλης διεθνούς απήχησης.

 

 

 

Ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης  και Επιχειρηματικότητας κ. Πέτρος Κόκκαλης, στον χαιρετισμό του, τόνισε:

«Καλώς ήλθατε στον Πειραιά, καλώς ήλθατε στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά για τη σημερινή εκδήλωση που διοργανώνει το Blue Growth, ο Δήμος Πειραιά και η DNV GL.

Η σημερινή εκδήλωση έχει σκοπό να μας ενημερώσει για τις τελευταίες και πιο σύγχρονες σκέψεις γύρω από τη μείωση της εκπομπής ρύπων  από τη ναυτιλία. Αυτό έχει μεγάλη σημασία, διότι εδώ που βρισκόμαστε, στη Ναυτιλιακή Λέσχη του Πειραιά, είναι το σπίτι της μεγαλύτερης κοινότητας πλοιοκτητών στον κόσμο. Και  παρότι η Ναυτιλία είναι ήδη σήμερα  η   λιγότερο  μολύνουσα  ανά κιλό, ανά χιλιόμετρο διαδικασία μεταφοράς εμπορευμάτων,   παρόλα αυτά και εκείνη   μέσα από τις  διαδικασίες  του IMO,  θα  πρέπει να μειώσει  τις εκπομπές  του διοξειδίου του άνθρακα.

 

Θα ήθελα να είμαι πάρα πολύ σύντομος και να σας πω την εξής ιστορία:  το Blue Growth  ξεκίνησε  πριν από 4 χρόνια  σε μία εκδήλωση -προεκλογική μάλιστα τότε –  που είχε σκοπό να ανακοινώσει την προσπάθεια μας,  τη θέλησή μας  είτε κερδίσουμε είτε όχι τις εκλογές,    να μπορέσουμε να στηρίξουμε τη δραστηριότητα  της νέας επιχειρηματικότητας και της νέας οικονομίας,  στο χώρο της Ναυτιλίας και της γαλάζιας οικονομίας. Και τότε είχαμε σαν έμπνευση έναν χώρο που λέγεται RTM στο Ρότερνταμ. Το RTM λοιπόν ένας χώρος που δημιούργησε το λιμάνι του Ρότερνταμ  και στεγάζει σήμερα, όχι απλώς νεοφυείς επιχειρήσεις, με τον τρόπο που το κάνουμε κι εμείς με αρκετά μεγάλη επιτυχία, αλλά είναι και ένα πολύ μεγάλο βιομηχανικό εργαστήριο  που παρέχει  τις δυνατότητες στη Ναυτιλιακή κοινότητα του Ρότερνταμ να πειραματιστεί με νέες τεχνολογίες. Το επισκέφτηκα εγώ πέρσι.

 

Σήμερα, τρία χρόνια αργότερα, είμαστε πραγματικά στην πολύ ευχάριστη θέση, να είμαστε πολύ κοντά στο να προκηρύξουμε έναν δημόσιο διαγωνισμό,   για τη δημιουργία ενός αντίστοιχου κέντρου  ενός κέντρου  ψηφιακής καινοτομίας  στη γαλάζια οικονομία,  το πρώτο στην Ελλάδα, το πρώτο στη Μεσόγειο  το οποίο ελπίζουμε να λειτουργήσει μέσα το 2018,  στον Άγιο Διονύσιο.

 

Στο λιμάνι του Ρότερνταμ έχουμε ένα καινούργιο Oργανισμό,  ο οποίος  έχει  δύο και  και μόνο στόχους: ο ένας είναι το «έξυπνο λιμάνι» και το άλλο είναι  η «απανθρακοποίηση» του λιμανιού.

Είμαι πολύ χαρούμενος που έχουμε μαζί μας τον κύριο Γιώργο Τεριακίδη της DNV GL hellas  και τον κύριο Χρυσάκη από το Όσλο,  συγγραφέα αυτής της πολύ σημαντικής μελέτης,  για να μας μιλήσει ακριβώς για το “Low Carbon Shipping”, που σημαίνει πάρα πολλά για τη ναυτιλιακή κοινότητα όσον αφορά τη γενικότερη διακίνηση των προϊόντων σε όλο τον πλανήτη, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πέρα από τις εκπομπές που αφορούν στην αύξηση των αερίων του θερμοκηπίου, άλλη μία δραστηριότητα που είναι καταστρεπτική για το σύνολο της ανθρωπότητας, η καύση ορυκτών καυσίμων μέσα στα λιμάνια μας και ειδικά σε μας στην πόλη του Πειραιά δημιουργεί μία τεράστια επιβάρυνση.

 

Ένα κρουαζιερόπλοιο στην άγκυρα εκπέμπει σχεδόν τόσα σωματίδια όσο 100.000 αυτοκίνητα. Επομένως είναι μη κοινώς αποδεκτές οι μετρήσεις. Εσείς μπορεί να ξέρετε καλύτερα και να με διορθώσετε.  Παρόλα αυτά εδώ στο λιμάνι του Πειραιά συναντάμε μία τεράστια συγκέντρωση σωματιδίων, διοξείδιο του άνθρακα CO2, διοξείδιο του θείου SO2, οξείδια του αζώτου ΝΟx, κ.α. τα οποία δεν είναι μία απλή υπόθεση προστασίας του περιβάλλοντος, είναι μία ευθεία αιτία για πρόωρους θανάτους. Κι όπως λοιπόν θα πρέπει να φύγουμε σιγά – σιγά από τα ορυκτά καύσιμα γενικότερα θα πρέπει να βρούμε σιγά-σιγά τον τρόπο να το κάνουμε αυτό και στα λιμάνια μας μέσα.

 

Κλείνοντας θα ήθελα να σας καλέσω τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου στις 17:30,  στον Παπαστράτο, στο ιστορικό κέντρο της ελληνικής βιομηχανίας και του Πειραιά όπου θα έχουμε τον 4ο διαγωνισμό Blue Growth, με 17 διαγωνιζόμενες ομάδες, εκ των οποίων μία έχει και μία πρόταση για το λιμάνι του Πειραιά. Ευχαριστώ πολύ».

- Διαφήμιση -