Ξεκινάει αυτό το Σαββατοκύριακο (24 -25 Φεβρουαρίου) η νέα πρωτοβουλία για την ενίσχυση και τη στήριξη των μαθητών από το Δήμο Γλυφάδας, με τη δωρεάν προσφορά τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού.
Συγκεκριμένα, τα Σαββατοκύριακα 24-25 Φεβρουαρίου και 3-4 Μαρτίου, από τις 8:30 έως και τις 18:00, στο Διασχολικό Κέντρο Γλυφάδας θα πραγματοποιηθούν τα τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού και κατόπιν, σε ειδική εκδήλωση, θα γίνει η παρουσίαση και η επεξήγηση των αποτελεσμάτων στους μαθητές και στους γονείς/κηδεμόνες τους, στη διάρκεια της οποίας κάθε μαθητής θα παραλάβει πολυσέλιδη έντυπη εξατομικευμένη έκθεση με όλα τα στοιχεία που τον αφορούν.
Ο Δήμος Γλυφάδας παρέχει δωρεάν στους μαθητές μια ολοκληρωμένη συμβουλευτική υπηρεσία επαγγελματικού προσανατολισμού, μέσα από ένα αξιόπιστο και έγκυρο επιστημονικό εργαλείο, προϊόν πολύχρονων ερευνών του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, που θα διευκολύνει σημαντικά τις επιλογές τους. Έτσι, τους ανοίγει το δρόμο σε μια επιτυχημένη σταδιοδρομία στην τόσο απαιτητική σήμερα αγορά εργασίας.
Ειδικότερα, στο τέλος της Α’ Λυκείου, οι μαθητές θα κληθούν να επιλέξουν Κατεύθυνση, να κάνουν δηλαδή το πρώτο καθοριστικό βήμα με στόχο τις σπουδές τους και στη συνέχεια την επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Πολλές φορές όμως, οι μαθητές είτε είναι καλοί σε πολλούς τομείς, είτε δεν αισθάνονται ώριμοι να επιλέξουν, είτε δεν έχουν την απαραίτητη πληροφόρηση και στήριξη για να πάρουν αποφάσεις. Συχνά μάλιστα, ενδεχόμενη χαμηλή αυτοεκτίμηση μπορεί να τους οδηγήσει σε λανθασμένες επιλογές. Ωστόσο, ειδικά σε εποχή οικονομικής κρίσης, όπως αυτή που διανύουμε, δεν υπάρχουν περιθώρια για σπατάλη πόρων και χρόνου. Κατά συνέπεια, ο σωστός και έγκαιρος επαγγελματικός προσανατολισμός του μαθητή εξοικονομεί πολύτιμο χρόνο και χρήμα, τόσο στον ίδιο όσο και στην οικογένειά του και προφυλάσσει από την ψυχική και σωματική ταλαιπωρία μιας λανθασμένης επιλογής.
Οι μαθητές της Α’ Λυκείου λοιπόν, θα απαντήσουν σ’ ένα ερωτηματολόγιο πολλαπλών επιλογών, διάρκειας περίπου μιας ώρας, τα αποτελέσματα του οποίου θα τους διαφωτίσουν ως προς:
1. τις ικανότητές τους στους διάφορους τομείς γνώσης (αν είναι καλύτεροι π.χ. στις θεωρητικές ή τις θετικές επιστήμες)
2. τα ενδιαφέροντά τους (τι τους αρέσει)
3. τη δομή της επαγγελματικής τους προσωπικότητας (σε ποιους επαγγελματικούς τύπους ανήκουν)
4. την αυτοεκτίμησή τους (πώς νιώθουν σε σχέση με τον εαυτό τους και τον κοινωνικό τους περίγυρο)
5. την ικανότητα στοχοθεσίας τους και το ποσοστό κατά το οποίο επηρεάζονται από εξωτερικούς παράγοντες
6. τις σχολές και τις συγκεκριμένες ειδικότητες που τους ταιριάζουν, δίνοντάς τους παράλληλα τους κωδικούς του Μηχανογραφικού που θα συμπληρώσουν για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.