Με μέγεθος διπλάσιο του Μονακό, η Αθηναϊκή Ριβιέρα αναμένεται να φέρει αλλαγές επί τα βελτίω στην εγχώρια οικονομία, καθώς, εκτός από την τεράστια συμβολή του έργου στην ανάπτυξη, οι επιχειρηματικές συμμαχίες θα μεταμορφώσουν το τουριστικό προϊόν, με στόχο την προσέλκυση υψηλών βαλαντίων
Τεκτονικών διαστάσεων ανατροπές φέρνει στην αγορά ακινήτων και στον τουρισμό η μεγαλύτερη αστική ανάπλαση στα ελληνικά χρονικά, που θα οδηγήσει στη δημιουργία μιας πόλης με μέγεθος δύο φορές μεγαλύτερο απ’ ό,τι το Μονακό.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, δεδομένου ότι παγκοσμίως είναι λιγοστές οι περιπτώσεις αστικών αναπλάσεων με τόσο μεγάλη κλίμακα όσο αυτή του Ελληνικού, που καταλαμβάνει επιφάνεια 6,2 χιλιάδων στρεμμάτων, με την πρώτη μόνο φάση να είναι προϋπολογισμού 2 δισ. ευρώ, τα βλέμματα είναι στραμμένα στην πορεία υλοποίησης του έργου. Δεν είναι τυχαίο ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου, αναφέρθηκε, στην πρόσφατη έκτακτη γενική συνέλευση, στο ρίσκο που ενέχει η επένδυση, το οποίο όμως μετριάζεται καθώς το business plan του έργου δημιουργήθηκε με δεδομένα του 2013, οπότε η ελληνική οικονομία βρισκόταν σε βαθιά κρίση. Σε τι συνίσταται, όμως, η… επανάσταση που θα φέρει το έργο;
Αναπτυξιακή βόμβα
Με την πρώτη φάση του έργου να έχει διάρκεια πέντε χρόνων, υπολογίζεται ότι κάθε ημέρα θα δαπανάται περισσότερο από 1 εκατομμύριο ευρώ. Το ποσό αυτό εκτιμάται ότι θα τονώσει σημαντικά συνολικά τους ρυθμούς οικονομικούς ανάπτυξης, καθώς, κατά τους ειδικούς, για κάθε ευρώ που επενδύεται στις κατασκευές το ΑΕΠ αυξάνεται κατά 0,8 ευρώ. Τι θα δημιουργηθεί με ορίζοντα το 2024; Το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο (IRC), που θα υλοποιήσει είτε το σχήμα Mohegan Gaming & Entertainment – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είτε η Hard Rock International, που διεκδικούν, μέσω διεθνούς διαγωνισμού, το έργο. Με ορίζοντα το 2024 θα κατασκευαστεί ακόμη το 40% του μητροπολιτικού πάρκου, το οποίο θα συνδέεται με το βόρειο και το νότιο τμήμα της έκτασης, το 37% των υποδομών του έργου και δύο εμπορικά κέντρα. Το Vouliagmenis Μall, που θα βρίσκεται πλησίον του σταθμού του μετρό «Ελληνικό», θα αποτελείται από 72.000 τ.μ. μεικτών εκμισθώσιμων χώρων και θα είναι μεγαλύτερο κατά 15%, συγκριτικά με αυτό στο Μαρούσι.
Οι πωλήσεις των 800 -σε πρώτη φάση- κατοικιών, με ελάχιστο τίμημα ανά τ.μ. τα 3.500 ευρώ, θα δημιουργήσουν σημαντικά έσοδα και για το κράτος
Το δεύτερο, που θα είναι μικρότερο, θα βρίσκεται στη μαρίνα του Αγίου Κοσμά και θα εξυπηρετεί ως επί το πλείστον τους επισκέπτες του IRC και τους κατοίκους των όμορων περιοχών. Ακόμη, την πρώτη πενταετία θα κατασκευαστούν και θα πωληθούν συνολικά 800 κατοικίες. Τα πολλαπλασιαστικά οφέλη του έργου είναι ακόμη μεγαλύτερα, δεδομένου ότι το έργο του Ελληνικού υπολογίζεται ότι θα προσελκύει περίπου 1 εκατ. τουρίστες σε ετήσια βάση, καθένας από τους οποίους τεκμαίρεται ότι θα δαπανά, κατά τη συνολική διαμονή του στην Αθήνα, το ποσό των 1.500 ευρώ, με αποτέλεσμα η εκτιμώμενη καταναλωτική δαπάνη να τοποθετείται σε 1,5 δισ. ευρώ.
Παράλληλα, οι πωλήσεις των -800 σε πρώτη φάση- κατοικιών, με ελάχιστο τίμημα ανά τ.μ. τα 3.500 ευρώ (εξαιρουμένων των παραθαλάσσιων ιδιοκτησιών), θα δημιουργήσουν σημαντικά έσοδα και για το κράτος, καθώς οι επενδυτές και οι οικογένειές τους θα δαπανούν αρκετά χρήματα για την κατανάλωση προϊόντων και υπηρεσιών κατά τη διάρκεια της διαμονής τους στη χώρα μας, εάν ληφθούν υπόψη η οικονομική επιφάνεια και ο τρόπος ζωής τους, αλλά και το όφελος που προκύπτει από υπηρεσίες διαχείρισης και συντήρησης των ακινήτων τους.
Εθνική Συμμαχία
Σύμφωνα με τους ειδικούς, η επένδυση υπηρετεί τον στόχο του μετασχηματισμού του εγχώριου τουριστικού προϊόντος με στόχο την προσέλκυση τουριστών υψηλών εισοδηματικών κατηγοριών, καθώς στο Ελληνικό θα… ανθίσει το είδος των branded κατοικιών, των οποίων, δηλαδή, οι ιδιοκτήτες θα απολαμβάνουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες διαχείρισης από ξενοδοχειακούς ομίλους. Πρόκειται για έναν τομέα που απευθύνεται σε εύπορους και είναι ιδιαίτερα αναπτυσσόμενος παγκοσμίως, με τον αριθμό των branded σπιτιών να έχει αυξηθεί σε ποσοστό 195% την τελευταία δεκαετία, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών Savills. Υπολογίζεται, δε, ότι μόνο φέτος 9.000 τέτοιου είδους κατοικίες θα βγουν στην αγορά σε παγκόσμιο επίπεδο, με το Costa Navarino να είναι το πρώτο στην Ελλάδα που προσφέρει branded βίλες και διαμερίσματα.
Η πρώτη φάση του έργου θα έχει διάρκεια πέντε χρόνων και υπολογίζεται ότι κάθε ημέρα θα δαπανάται κάτι περισσότερο από 1 εκατομμύριο ευρώ. Το ποσό αυτό εκτιμάται ότι θα τονώσει σημαντικά συνολικά τους ρυθμούς οικονομικούς ανάπτυξης.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με αναλυτές, η «συμμαχία» ισχυρών επιχειρηματικών ονομάτων με τον βασικό μέτοχο της Lamda Development, τον όμιλο Λάτση, εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει ως μοχλός για την αναβάθμιση του εγχώριου τουρισμού. Ο λόγος για τον διαφοροποιημένο όμιλο του Πάνου Γερμανού και την οικογένεια της Νέλης και του Βασίλη Κάτσου, που είναι γνωστή από το ισχυρό αποτύπωμα της φαρμακοβιομηχανίας Pharmathen στο εγχώριο επιχειρείν. Ανήκουν στους πρώτους Ελληνες επιχειρηματίες που τοποθετήθηκαν στο έργο, αποκτώντας, μέσω της Voxcove, το 12,83% της Lamda Development και θα ασκήσουν τα δικαιώματα των μετοχών τους στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Η Olympia Group του Π. Γερμανού εμφανίζει δραστηριότητα που περιλαμβάνει την αλυσίδα καταστημάτων Public, την εξαγωγική υπερδύναμη Συστήματα Sunlight, την εταιρεία διανομής προϊόντων τεχνολογίας σε Ελλάδα και Κύπρο Westnet, τη SoftOne Technologies (προμηθεύτρια λογισμικού στη Νοτιοανατολική Ευρώπη) και την Play, που αποτελεί τον μεγαλύτερο πάροχο κινητής τηλεφωνίας στην Πολωνία. Αντίστοιχα, στην επενδυτική βεντάλια του VNK Capital, που ελέγχει το 50% της Voxcove της οικογένειας Κάτσου, ανήκουν, εκτός από τη Pharmathen και την Innovis, εταιρείες στον κλάδο του τουρισμού (First Quality Yachts), του ιατρικού τουρισμού (Sea South East Aigaion), της εστίασης (Palirria, Cafetex), των logistics (Fol Group) και της τεχνολογίας.
ΠΗΓΗ:www.ethnos.gr