Ξεκίνησε εδώ και μερικές εβδομάδες ο μεγάλος διαγωνισμός για τα έργα υποδομής στην επένδυση του Ελληνικού από την Lamda Development. Το ύψος των έργων είναι 300 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνουν το εμβληματικό έργο της υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος, αλλά και τα υπόλοιπα έργα αστικών υποδομών.
Αυτά περιλαμβάνουν δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης, ηλεκτρισμού, οδικά δίκτυα και πεζοδρόμια, αντιπλημμυρικά καθώς και λιμενικά έργα. Για το σύνολο των έργων η Lamda Development έχει στείλει προσκλήσεις στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας, δηλαδή στις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Μυτιληναίος και ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Σημαντική διευκρίνιση είναι πως το πακέτο έργων των 300 εκατ. ευρώ αφορά μία ενιαία εργολαβία. Δηλαδή, όποιος πάρει το «χρυσό» συμβόλαιο θα αναλάβει την κατασκευή όλων των παραπάνω έργων υποδομής.
Η μάχη ανάμεσα στις μεγάλες τεχνικές αναμένεται να είναι μεγάλη και αυτή τη φορά θα υπάρχει το στοιχείο της μυστικότητας, καθώς η καθεμία εταιρεία θα δώσει προσφορά χωρίς να έχει πρόσβαση στα στοιχεία των αντίπαλων εταιρειών.
Το χρονοδιάγραμμα του έργου
Οι προτάσεις των κατασκευαστικών εταιρειών εκτιμάται ότι θα δοθούν εντός Νοεμβρίου και μεγάλος στόχος είναι να υπογραφεί το συμφωνητικό μέχρι το τέλος του έτους.
Ακολουθώντας αυτό το χρονοδιάγραμμα, θα είναι εφικτό να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022 και να ολοκληρωθούν εντός της πρώτης φάσης των έργων που σχεδιάζει η Lamda.
Εξάλλου είναι απαραίτητο τα έργα αυτά να ολοκληρωθούν και να λειτουργούν μαζί (ή και νωρίτερα) από τις μεγάλες κτιριακές επενδύσεις που θα γίνουν στην πρώτη φάση. Οι επενδύσεις αυτές έχουν επιπλέον 1,5 δισ. ευρώ προϋπολογισμό.
Εξίσου σημαντικό είναι να αναφερθεί πως τα έργα υποδομής στο σύνολό τους χρηματοδοτούνται 100% από τη Lamda Development μέσω του επενδυτικού της προγράμματος και όχι από το ελληνικό Δημόσιο.
Στα έργα θα υπάρχει επίβλεψη από κλιμάκια της αρχαιολογικής υπηρεσίας. Παράλληλα οι μελέτες θα εγκρίνονται και οι εργασίες θα πιστοποιούνται από τον ανεξάρτητο μηχανικό που έχει συμβληθεί η Lamda. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για τη γαλλική ZETEC η οποία επικράτησε στον σχετικό διαγωνισμό. Επιπλέον, σε δεύτερο χρόνο, υπολογίζεται ότι μετά από περίπου τρία έτη θα υπάρξει ακόμα μία εργολαβία υποδομών.