ΠΗΓΗ: ΠΑΥΛΟΣ ΡΙΖΟΣ, www.ypodomes.com
Δημοπρατείται το μεγάλο έργο ανάπλασης στην Αθηναϊκή Ριβιέρα που θα ονομαστεί νέος Αστικός Περίπατος της Αθήνας. O Νέος Αστικός Περίπατος στην Αθηναϊκή Ριβιέρα αποτελεί έργο που θα δώσει νέα πνοή σε όλο το παράκτιο μέτωπο της Αθήνας, αναβαθμίζοντας ουσιαστικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων και επισκεπτών.
Ο στόχος του έργου είναι η δημιουργία, μέσω της κατασκευής του πεζόδρομου – ποδηλατόδρομου, ενός αναβαθμισμένου ελεύθερου δημόσιου χώρου, που αποδίδεται στους πεζούς και τους ποδηλάτες όλου του λεκανοπεδίου.
Η πρωτεύουσα θα αποκτήσει τον μεγαλύτερο ποδηλατόδρομο – πεζόδρομό της, θα συνδεθεί με το παράκτιο μέτωπο και το θαλάσσιο αστικό τοπίο – στα πρότυπα των ευρωπαϊκών πόλεων και θα αυξηθούν οι χώροι πρασίνου, παροτρύνοντας τη χρήση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Με αποφασιστικά βήματα, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η Περιφέρεια Αττικής και η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία – μέλος του Growthfund (Υπερταμείο) – προώθησαν και ωρίμασαν το έργο, το οποίο βρίσκεται πλέον στη φάση της δημοπράτησης, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών στις 15 Φεβρουαρίου 2024.
Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης –NextGenerationEU.
Πώς θα γίνει ο Νέος Αστικός Περίπατος της Αθηναϊκής Ριβιέρας
Το αντικείμενο του έργου, το οποίο περιλαμβάνει την κατασκευή ενιαίου δικτύου ποδηλατόδρομου και πεζόδρομου, αφορά στην ενοποίηση της αστικής ακτογραμμής του Νομού Αττικής, που εκτείνεται από τον ανισόπεδο κόμβο Ποσειδώνος – Κηφισού του Δήμου Μοσχάτου έως το Δημαρχείο του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης.
Το συνολικό μήκος του «Αστικού Περιπάτου» είναι 22 χιλιόμετρα.
Το εκτιμώμενο μήκος του έργου που ωρίμασε η Μονάδα Ωρίμασης Έργων σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, την Περιφέρεια Αττικής, τους Δήμους της περιοχής και την ΕΤΑΔ, ανέρχεται σε 13,5 χιλιόμετρα και χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Μέρος του έργου, μήκους περίπου 9 χιλιομέτρων θα κατασκευαστεί από την Περιφέρεια Αττικής, τους Δήμους της περιοχής και από ιδιώτες.
Ειδικότερα:
α) Το τμήμα από το λιμάνι του Πειραιά έως το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ), μήκους περίπου 4 χλμ., θα υλοποιηθεί ως ξεχωριστό έργο κατασκευής ποδηλατοδρόμου – πεζοδρόμου, από τον Δήμο Πειραιά.
β) Το τμήμα από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) έως τα Ολυμπιακά Ακίνητα, μήκους περίπου 1,5 χιλιομέτρου, θα υλοποιηθεί ως μέρος του έργου της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, με αναθέτουσα αρχή την Περιφέρεια Αττικής.
γ) Το τμήμα που διέρχεται από τη Μαρίνα Αλίμου – συγκεκριμένα 1 χιλιόμετρο ποδηλατοδρόμου – πεζοδρόμου εντάσσεται στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου της από 2020 Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ και του ΤΑΙΠΕΔ, του Ελληνικού Δημοσίου, της ΕΤΑΔ και του παραχωρησιούχου «ΜΑΡΙΝΑ ΑΛΙΜΟΥ – ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΑΛΙΜΟΥ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ», σύμφωνα και με την έγκριση του γενικού σχεδιασμού της Μαρίνας Αλίμου (από 13.08.2018 π.δ. – ΑΑΠ 172).
δ) Τμήμα του έργου, μήκους 800 μ. διέρχεται εντός των ακινήτων της επένδυσης του Ελληνικού. Στην παρούσα φάση διερευνάται ο τρόπος και ο φορέας υλοποίησης του εν λόγω τμήματος.
ε) Τμήμα που διέρχεται από τον Δήμο Γλυφάδας, μήκους περίπου 2 χλμ., υλοποιείται ως μέρος του ξεχωριστού έργου με τίτλο «Ανάπλαση Παραλιακού Μετώπου Γλυφάδας», με αναθέτουσα αρχή τον Δήμο Γλυφάδας.
Ο «Αστικός Περίπατος» θα διασχίζει έξι Δήμους (Καλλιθέας, Π. Φαλήρου, Αλίμου, Ελληνικού-Αργυρούπολης, Γλυφάδας, Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης) και αναμένεται να δημιουργήσει έναν ποιοτικό, λειτουργικό και αισθητικό άξονα που συνδέει και ενοποιεί την εν λόγω παράκτια περιοχή.
Στόχος του έργου είναι η δημιουργία ενός αναβαθμισμένου ελεύθερου δημόσιου χώρου, που αποδίδεται στους πεζούς και τους ποδηλάτες όλου του λεκανοπεδίου. Η παρέμβαση στοχεύει στη βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος μέσω της αναβάθμισης της ποιότητας του αστικού χώρου και της προσέλκυσης νέων λειτουργιών οικονομικών δραστηριοτήτων, έχοντας ταυτόχρονα θετικό αντίκτυπο στο φυσικό περιβάλλον των αστικών κέντρων, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και επιτυγχάνοντας σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας που θα συμβάλλει στη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.