Τέσσερις νέες τάσεις διαμορφώνονται για τη χρονιά που έρχεται από τους κορυφαίους bartenders παγκοσμίως, οι οποίες θα αλλάξουν τα δεδομένα στα κοκτέιλ.
Τα κοκτέιλ έχουν μπει πλέον δυναμικά στη (βραδινή) ζωή μας και η κουλτούρα τους αρχίζει και ανεβαίνει παγκοσμίως, με 9 στους 10 νέους καταναλωτές (88%) να τα απολαμβάνουν όταν βγαίνουν να διασκεδάσουν. Με την Ασία, τη Μέση Ανατολή και την Λατινική Αμερική να βρίσκονται στην λίστα με τα World’s 50 Best Bar, οι άνθρωποι που οδηγούν αυτή την επανάσταση προέρχονται από όλα τα μέρη του πλανήτη, φέρνοντας νέες ιδέες, τεχνικές και πολιτιστικές επιρροές. Το αποτέλεσμα αυτού είναι μια δυναμική βιομηχανία που κινείται σε γρήγορους ρυθμούς, με νέες τάσεις να αναδύονται συνεχώς, οι οποίες εμπνέουν τους ανθρώπους να καταναλώνουν ποιοτικά.
Πριν μερικές ημέρες, η ελίτ των bartenders αγωνίστηκε για τον τίτλο του Diageo World Class Bartender Of The Year Final -του μεγαλύτερου cocktail διαγωνισμού παγκοσμίως- στην Πόλη του Μεξικού. Σχεδόν 10.000 bartenders από περισσότερες από 50 χώρες συμμετείχαν στο World Class φέτος, με 57 να παραμένουν στον τελικό. Ενώ οι δεξιότητες των φιναλίστ δοκιμάζονταν μέσα από δύσκολες και απαιτητικές δοκιμασίες, μερικά από τα κορυφαία ταλέντα της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών είχαν συγκεντρωθεί στο Μεξικό για να μας αποκαλύψουν τις κύριες τάσεις που αναμένεται να δούμε το επόμενο έτος.
Η Lauren Mote, Diageo Global Cocktailian, ηγήθηκε μιας συζήτησης, στην οποία συμμετείχαν οι Dre Masso, ένα όνομα «θρύλος» στην μιξολογία, Matt Preston, οικοδεσπότης του MasterChef στην Αυστραλία και κριτής του διαγωνισμού World Class Global Final 2017, Alex Kratena, πρώην head bartender του bar Artesia στο ξενοδοχείο Langham στο Λονδίνο – το οποίο έχει αναδειχθεί τρεις φορές World’s Best Bar, και Charles Joly, νικητής του Diageo World Class Bartender Of The Year 2014.
Οι ειδήμονες των κοκτέιλ προέβλεψαν τέσσερις ηχηρές τάσεις για το 2018: την άνοδο της βιωσιμότητας, τα signature serves, την ανάπτυξη μια στενής σχέσης μεταξύ των mixed ποτών και της εκλεκτής κουζίνας και την άνοδο των κοκτέιλ στο σπίτι, κάποια από τα οποία παράχθηκαν και κατά τη διάρκεια του World Class.
Συγκεκριμένα, τα 4 νέα trends αναλυτικά είναι:
Sustainable Serves
Σε μια πρόσφατη δημοσκόπηση, διαπιστώθηκε ότι σχεδόν ένας στους δύο καταναλωτές είναι πρόθυμος να ξοδέψει 10% περισσότερα χρήματα για προϊόντα που παράγονται με περιβαλλοντικά και κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο. Επομένως, ακολουθώντας μια βιώσιμη επιλογή τα bar έχουν να κερδίσουν σημαντικό επιχειρηματικό όφελος, πέρα από το περιβαλλοντικό. Ο Ryan Chetiyawardana, από το Dandelyan στο Λονδίνο, δήλωσε ότι ακολουθώντας αυτή την προσέγγιση έχει καταφέρει να μειώσει τα απόβλητα στο bar του έως και 75%. O Dre Masso σχολίασε: «Ο κόσμος κατανοεί το αντίκτυπο που έχουν οι επιλογές τους τόσο στο σώμα τους όσο και στο περιβάλλον. Οι βιώσιμες και επαναχρησιμοποιούμενες μέθοδοι και συστατικά γίνονται όλο και πιο σημαντικά. Οι mixologists που αγκαλιάζουν αυτή τη νέα πραγματικότητα είναι εκείνοι που θα εξελιχθούν». Καλύτερο κοκτέιλ στην κατηγορία: Café Cantata με Ketel One Vodka, Μπανάνα, Vermouth, Cold Brew Mexican Espresso, φύλλα τσαγιού και λουλούδια, Bittered Sling Arabica Coffee Bitters.
Signature Serves
Ένας από τους πρώτους εκσυγχρονιστές και καινοτόμους στον κλάδο των cocktail, ο Giuseppe Cipriani, δημιούργησε το Bellini στη Βενετία τη δεκαετία του 1930. Σήμερα, το σπίτι του Bellini, γνωστό και ως Harry’s Bar, είναι ένας must προορισμός για τους λάτρεις των κοκτέιλ. Έχει διαπιστωθεί ότι οι καταναλωτές, πλέον, ξοδεύουν 5% περισσότερα χρήματα σε πολυτελείς εμπειρίες αντί σε πολυτελή προϊόντα, επομένως οι ιδιοκτήτες bars και οι mixologists που θα ακολουθήσουν αυτή την τάση θα εξελιχθούν το 2018. Ο Alex Kratena δήλωσε: «Τα καλύτερα bar του κόσμου είναι ήδη εδραιωμένοι προορισμοί για drink savvy ταξιδιώτες. Το 2018 περιμένω να δω όλο και περισσότερους ενημερωμένους υπεύθυνους bar και ταλαντούχους bartenders να δημιουργούν μοναδικές εμπειρίες ποτών που ξεπερνούν το “αναμενόμενο” και ωθούν τα signature serves να γίνουν η απάντηση στο τι σημαίνουν τα μενού γευσιγνωσίας στον κόσμο του εστιατορίου». Καλύτερο κοκτέιλ στην κατηγορία: Juniper Cream Soda με Tanqueray No. TEN Gin, Campari and Manzanilla Sherry, καθαρισμένο χυμό καρπούζι, Mexican Vanilla Bean, τοπικά κατασκευασμένο Kombucha, Bittered Sling Plum & Rootbeer Bitters (ολόκληρο το μίγμα πρέπει να μετατρέπεται σε ανθρακούχο, να εμφιαλώνεται και να καλύπτεται).
Culinary κοκτέιλ
Η τάση των κοκτέιλ που συνδυάζονται με την γαστρονομία μπορεί να παρατηρηθεί σε μερικά από τα κορυφαία bar παγκοσμίως με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Είτε είναι foie gras με αλατισμένη καραμέλα αναμειγμένα στο Μανχάταν κοκτέιλ, είτε ένα Kobe Old Fashioned φτιαγμένο από βοδινό λίπος από την ιαπωνική λιχουδιά, ή ακόμα και ένα cocktail πίτσας «Μαργαρίτα», που πρωτο-δημιουργήθηκε στο Bunga Bunga του Λονδίνου και περιέχει gin αναμειγμένο με κρούστα πίτσας, χυμό ντομάτας μαγειρεμένο με κρεμμύδια, βασιλικό, ρίγανη και ζεστό αφρό τυριού Burrata. «Με την άνοδο των celebrity σεφ, κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, και το αυξημένο ενδιαφέρον προς την κουζίνα, οι πιο έμπειροι mixologists θα διερευνήσουν και θα πειραματιστούν με γεύσεις, υφές, συστατικά και τεχνικές δανεισμένες από τους συναδέλφους τους στον κόσμο του fine dining,» τόνισε ο Matt Preston. «Από την ανατρεπτική κουζίνα και την σκληρή ζύμωση μέχρι τα τοπικά προϊόντα και την ανάπτυξη του συνδρόμου “palate” υπάρχουν τόσα πολλά πράγματα που ο κόσμος της γευσιγνωσίας με αυτόν του bartending μπορούν να μάθουν ο ένας από τον άλλο. Ανυπομονώ να τα εξερευνήσω όλα αυτά με την αξιότιμη αυτή ομάδα περίφημων bartending experts παγκοσμίως» προσέθεσε. Καλύτερο κοκτέιλ στην κατηγορία: Kernel Horchata με Ron Zacapa 23 YO Rum, Calvados and Oloroso Sherry, Starchy Rice and Almond Milks, Cacao, Mexican Spices, Bittered Sling Moondog Latin American Bitters.
Κοκτέιλ στο σπίτι
Έρευνες δείχνουν ότι το 73% των νεαρών καταναλωτών απολαμβάνουν σε ειδικές περιπτώσεις στο σπίτι κοκτέιλ, αποδεικνύοντας ότι είναι η καταλληλότερη στιγμή για να πειραματιστούν με τα υλικά που διατηρούν στα ντουλάπια της κουζίνας τους και να γίνουν λίγο πιο περιπετειώδεις. Ο Charles Joly σχολίασε: «Μου αρέσει να βλέπω τους ανθρώπους να εξελίσσονται σε παθιασμένους λάτρεις των κοκτέιλ. Αντί να ανοίξουν ένα μπουκάλι κρασί όταν φτάσουν οι επισκέπτες, το επόμενο λογικό βήμα για τους λάτρεις των κοκτέιλ είναι να μπορούν να δημιουργήσουν όμορφα κοκτέιλ στο σπίτι όταν υποδέχονται φίλους και οικογένεια». Η Lauren Mote προσέθεσε: «Στόχος του World Class δεν είναι μόνο να βρούμε τον καλύτερο bartender στον κόσμο, θέλουμε, επίσης, να εμπνεύσουμε τους λάτρεις των κοκτέιλ σε όλο τον κόσμο να καταναλώνουν ποιοτικά. Θέλουμε επίδοξους “εγχώριους bartenders” να έχουν το θάρρος να εξερευνήσουν το τι είναι δυνατό και να δημιουργήσουν τα δικά τους signature κοκτέιλ στην κουζίνα τους. Ποιος ξέρει, ίσως ορισμένοι από αυτούς να καταλήξουν ακόμη και ως φιναλίστ στο World Class στο μέλλον». Καλύτερο κοκτέιλ στην κατηγορία: Pantry Punch με Johnnie Walker Black Label, Red Vermouth, Mango & Black Pepper Shrub, Cold Brewed Ceylon μαύρο τσάι, Bittered Sling Kensington Aromatic Bitters.
Cookies Για να εξασφαλίσουμε τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου, μερικές φορές τοποθετούμε μικρά αρχεία δεδομένων στον υπολογιστή σας, τα λεγόμενα «cookies». Οι περισσότεροι μεγάλοι ιστότοποι κάνουν το ίδιο.
Accept
Change Settings
Cookie Box Settings
Cookie Box Settings
Privacy settings
Decide which cookies you want to allow.
You can change these settings at any time. However, this can result in some functions no longer being available. For information on deleting the cookies, please consult your browser’s help function.
Learn more about the cookies we use.
With the slider, you can enable or disable different types of cookies:
This website will:
This website won't:
Essential: Remember your cookie permission setting
Essential: Allow session cookies
Essential: Gather information you input into a contact forms, newsletter and other forms across all pages
Essential: Keep track of what you input in a shopping cart
Essential: Authenticate that you are logged into your user account
Essential: Remember language version you selected
Functionality: Remember social media settings
Functionality: Remember selected region and country
Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
Analytics: Keep track of the time spent on each page
Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Remember your login details
Essential: Remember your cookie permission setting
Essential: Allow session cookies
Essential: Gather information you input into a contact forms, newsletter and other forms across all pages
Essential: Keep track of what you input in a shopping cart
Essential: Authenticate that you are logged into your user account
Essential: Remember language version you selected
Functionality: Remember social media settings
Functionality: Remember selected region and country
Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
Analytics: Keep track of the time spent on each page
Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location