Η Μαρίνα Αλίμου είναι μία από τις μεγαλύτερες στην Ανατολική Μεσόγειο και η ανάπτυξή της, όπως ήδη συνέβη με τη μαρίνα Φλοίσβου, αναμένεται να δώσει καίρια ώθηση τόσο στον θαλάσσιο τουρισμό όσο στην οικονομική δραστηριότητα της περιοχής.
Μέχρι το 2025 θα έχει ολοκληρωθεί η ριζική ανάπλαση και ταυτόχρονα η αναβάθμιση της μαρίνας. Πρόκειται για ένα φιλόδοξο σχέδιο, για μια επένδυση που θα φτάσει τα 100 εκατομμύρια ευρώ και που θα κάνει το μέτωπο της ελληνικής Ριβιέρας ακόμη πιο σύγχρονο και ποιοτικό.
Την 1η Ιανουαρίου 2021, ενεργοποιήθηκε η σύμβαση παραχώρησης για 40 χρόνια, από την ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ενώ η REDS έχει αναλάβει το έργο ανάπτυξης, μελέτης και κατασκευής με στόχο την αναβάθμισή της σε μία από τις πιο σύγχρονες τουριστικές μαρίνες της Μεσογείου.
Όπως σημειώνει η εταιρεία, το πλάνο ανάπτυξης, το οποίο κατατέθηκε τον Ιούνιο του 2021, προβλέπει τη δημιουργία ενός σύγχρονου και ελκυστικού πόλου αναψυχής, ενός πραγματικού έργου πνοής για τη Αττική, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2025. Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει τα πρώτα δυο χρόνια την ολοκλήρωση των μελετών ανάπτυξης, έργα συντηρήσεις και βελτιώσεις για την εύρυθμη λειτουργία της μαρίνας και στη συνέχεια την υλοποίηση των έργων κατασκευής.
Μέχρι το 2025 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η ριζική ανάπλαση και αναβάθμιση της μαρίνας Αλίμου, ένα φιλόδοξο σχέδιο για μια επένδυση που θα φτάσει τα 100 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό, που έχει ολοκληρωθεί, στη χερσαία ζώνη της μαρίνας προβλέπεται η ανάπτυξη περίπου 18.000 τ.μ. σύγχρονων κτιριακών εγκαταστάσεων που θα στεγάσουν χρήσεις εστίασης, ξενοδοχειακών υπηρεσιών, γραφείων και εμπορίου, καθώς και τον πύργο διοίκησης και ελέγχου της Μαρίνας.
Το πρωτοποριακό σχέδιο «απαντάει» στις πλέον σύγχρονες επιταγές για φιλικές προς τον πολίτη αναπτύξεις καθώς ο όγκος των κτιρίων θα είναι διασπάσιμος και τα κτίρια ισόγεια, δηλαδή ύψους έως 4,5 μέτρα, ενώ όπου υπάρξει και πρώτος όροφος, το συνολικό ύψος δεν θα ξεπερνά τα 7 μέτρα. Με δεδομένο μάλιστα πως η λεωφόρος Ποσειδώνος βρίσκεται υψομετρικά πιο πάνω από τη Μαρίνα, ο περιπατητής καθώς περπατάει θα συνεχίσει να βλέπει τη θάλασσα σχεδόν σε όλο το μήκος της λεωφόρου, όπως συμβαίνει και σήμερα.
Ο περιβάλλοντας χώρος της μαρίνας θα αποτελέσει έναν ευχάριστο παραθαλάσσιο προορισμό αναψυχής, ανοικτό στο κοινό και διαμορφωμένο με τρόπο φιλικό τόσο στον πεζό όσο και στον ποδηλάτη, με δόμηση κάθετη στη Λεωφόρο Ποσειδώνος, και φυτεμένα δώματα που θα «ενώνουν» την πόλη με τη Μαρίνα, ενώ δεν θα επηρεαστεί η χρήση του κολυμβητηρίου, το οποίο παραμένει ενταγμένο στην περιοχή, και για το οποίο έχει προβλεφθεί η ανακατασκευή των χώρων του.
Πόλος τουρισμού και αναψυχής
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επισκεπτών, θα αυξηθούν σημαντικά και οι χώροι στάθμευσης, οι οποίοι θα αριθμούν περισσότερες από τις 1.000 θέσεις στο σύνολο του έργου ανάπτυξης. Ακόμη, η νέα μαρίνα θα αποκτήσει και πολιτιστικό αποτύπωμα, καθώς εκεί θα στεγαστεί η πλούσια σε έργα του 20ου αιώνα, Δημοτική Πινακοθήκη.
Επιπλέον, η πρόβλεψη περιλαμβάνει και την αναβάθμιση των υπηρεσιών προς τους ελλιμενιζόμενους ιδιοκτήτες σκαφών ώστε η Νέα Μαρίνα Αλίμου να αποτελέσει μία από τις πιο σύγχρονες μαρίνες της Μεσογείου. Μάλιστα, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα υπάρξει μείωση του αριθμού σκαφών. Σήμερα ελλιμενίζονται 1.100 σκάφη, στην πλειονότητά τους επαγγελματικά, ενώ στη νέα μαρίνα θα ελλιμενίζονται περίπου 860.
Τέλος, μεγάλη μέριμνα θα ληφθεί για την καθαριότητα όλων των χώρων της μαρίνας και κυρίως του θαλάσσιου μετώπου, έτσι ώστε το περιβάλλον να προστατεύεται απολύτως από τις δραστηριότητες της μαρίνας και να τηρείται υψηλό επίπεδο στο θέμα της καθαριότητας και της τήρησης των κανόνων για την αποκομιδή και διάθεση κάθε είδους απορριμμάτων και αποβλήτων (υγρών και στερεών σκαφών και λοιπών χρήσεων).