Μια πανευρωπαϊκή γιορτή, αφιερωμένη στις τοπικές αγορές για τις πόλεις και τις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιούνται, το «Love Your Local Market» φιλοξένησε για πρώτη φορά στη χώρα μας η Κεντρική Αγορά του Ρέντη. Παρόν το Αttica Coast το Σάββατο το πρωί στην Κεντρική Αγορά Αθηνών είδε, γεύτηκε, απόλαυσε…
Τη γιορτή στηρίζει ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας με πλήθος δράσεων, από τις 15 έως τις 31 Μαΐου. Μάλιστα, οι εκδηλώσεις θα φιλοξενηθούν και σε άλλους χώρους εκτός του Ρέντη, στις Ιχθυόσκαλες Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Χανίων και Χαλκίδας. Βασικό στόχος της εκδήλωσης είναι να έρθουν κοντά παραγωγοί, έμποροι και καταναλωτές, να ενισχυθούν οι τοπικές αγορές και να διασφαλιστεί η άριστη διατροφική ποιότητα για τους Έλληνες πολίτες.
Η εκδήλωση του Σαββάτου (16/5) περιελάμβανε το Street food που “έστησαν” οι διάσημοι σεφ Βασίλης Καλλίδης και Γιώργος Γληνός, καθώς και το Food Truck που πρόσφερε υγιεινά, τοπικά, βιολογικά σνακ, εμπνευσμένα από τα υλικά και την παράδοση της ευρύτερης περιοχής της Εγγύς Ανατολής, υπό τους ήχους του Dj Γιώργου Μουχταρίδη, από τον Pepper 96.6.
Την ίδια ώρα, στην Κεντρική Αγορά φιλοξενείτο Έκθεση Μοναστηριακής Διατροφής, με προϊόντα, γευστικές δοκιμές και παραδοσιακές πρακτικές από το Μουσείο Ελληνικής Γαστρονομίας.
Στη διάρκεια της εκδήλωσης, ο σεφ Βασίλης Καλλίδης ζήτησε τη βοήθεια των καταναλωτών, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν με μεγάλη χαρά, και μαγείρεψε μαζί τους.
Το Attica Coast συνομίλησε με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΚΑΑ, κ. Παναγιώτη Σταμπουλίδη, ο οποίος και αναφέρθηκε στον σκοπό της εκδήλωσης: «H εκδήλωση αποτελεί μια καμπάνια της Παγκόσμιας Ένωσης Κεντρικών Αγορών, προκειμένου να προβληθούν κεντρικές αγορές σε κάθε χώρα και το Love your local market συμβολίζει αυτό ακριβώς».
O κ. Σταμπουλίδης επισήμανε πως σήμερα περισσότερες από 2000 αγορές στην Ευρώπη ανοίγουν τις πόρτες τους στο καταναλωτικό κοινό και φιλοξενούν παραγωγούς και εμπόρους. Αυτό που επιδιώκουν είναι να αναδείξουν τα τοπικά προϊόντα της κάθε περιοχής και να προσελκύσουν τους καταναλωτές: «Η χώρα μας συμμετέχει για πρώτη φορά σε αυτόν τον θεσμό, ο οποίος θέλουμε να πάρει σάρκα και οστά. Γι’ αυτό ακριβώς και τον έχουμε αναπτύξει σχεδόν σε όλη τη χώρα».
Για τα δρώμενα που περιλαμβάνει η εκδήλωση, η οποία θα επαναληφθεί και το προσεχές Σάββατο, μας είπε πως ξεκίνησαν από χθες με εκπαιδευτικά προγράμματα για μικρούς μαθητές δημοτικού. Σε αυτά γίνεται αναφορά στη σωστή διατροφή και τη σχέση του παιδιού με τα τρόφιμα.
«Το food street -μαγειρεύουμε στον δρόμο», μας είπε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΚΑΑ, είναι ένα concept που μας αρέσει και μας ενδιαφέρει πάρα πολύ. στην πίσω πλευρά υπάρχει και το Μουσείο Γαστρονομίας. Ακόμη, υπάρχει μια σειρά από κιόσκια τα οποία προάγουν τοπικά προϊόντα βιολογικής αξίας, αλλά και προϊόντα που δεν υπάγονται σε εκείνα της μαζικής παραγωγής, δηλαδή είναι από συγκεκριμένους επιλεκτικούς παραγωγούς».
Στην ερώτησή μας αν οι εκδηλώσεις σε διάφορες περιοχές της χώρας έχουν διαφορετικό χαρακτήρα, μας απάντησε: «Προσπαθούμε σε κάθε περιοχή οι εκδηλώσεις να έχουν τα δικά της χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, στην Ιχθυόσκαλα του Κερατσινίου η βάση των σεφ θα είναι το ψάρι. Ενώ εδώ σήμερα είναι τα φρούτα, τα λαχανικά και το κρέας».
Τέλος, ο πρόεδρος του ΟΚΑΑ κάλεσε τους καταναλωτές να εμπιστεύονται τα οργανωμένα πάρκα τροφίμων, τα οποία αποτελούν τον πυλώνα για τις προμήθειές τους, όπως είναι οι κεντρικές αγορές και να αναζητούν τα καλύτερα και ασφαλέστερα προϊόντα στις οικονομικότερες τιμές, μέσα από μοντέλα αγορών λιανικών αγορών, όπως η “Αγορά του καταναλωτή”.
Ακόμη, έκθεση προϊόντων και γευστικές δοκιμές, έκθεση Μοναστηριακής Διατροφής, Παραδοσιακές Πρακτικές από το Μουσείο Ελληνικής Γαστρονομίας και Dj Set από τη Γιώτα Κοτσέτα του Pepper 96.6.