Το μεγαλύτερο ποσοστό καταγγελιών χρηστών για το 2015 αφορούσε εγκλήματα σχετικά με την παιδική πορνογραφία, τον ρατσισμό και την ξενοφοβία, τις οικονομικές απάτες στο Διαδίκτυο και την παραβίαση προσωπικών δεδομένων, κυρίως μέσα από κοινωνικά δίκτυα, όπως το Facebook.
Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ελληνική Ανοικτή Γραμμή SafeLine.
Ο συνολικός αριθμός καταγγελιών που δέχθηκε η SafeLine πέρυσι, έφθασε περίπου τις 4.000. Οι καταγγελίες για ρατσιστικά εγκλήματα τριπλασιάστηκαν από το 2014 (152 από 46). Αξιοσημείωτη αύξηση παρατηρήθηκε και στις καταγγελίες για εγκλήματα σχετικά με την ασφαλή πλοήγηση του παιδιού στον κυβερνοχώρο, συγκεκριμένα τη σεξουαλική κακοποίηση μέσω διαδικτύου και τον κυβερνοεκφοβισμό (cyberbullying).
Οι καταγγελίες που δέχθηκε η SafeLine με θέμα την παιδική πορνογραφία, ξεπέρασαν το 2015 τις 160, ενώ όσον αφορά τις καταγγελίες για παράνομες δραστηριότητες μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα, υπήρξαν 830 καταγγελίες μόνο για τo Facebook.
Η SafeLine, μια δράση του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, είναι η Ελληνική Ανοικτή Γραμμή Καταγγελιών για το παράνομο περιεχόμενο στο Διαδίκτυο και από το 2003 το επίσημο μέλος της Ελλάδας στον INHOPE (Διεθνής Σύνδεσμος Ανοικτών Γραμμών).
Εξάλλου, η Γραμμή Βοηθείας 210-6007686/info@help-line.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου δέχτηκε το 2015 συνολικά 1.497 αιτήματα. Η πλειονότητα των αιτημάτων (75%) προήλθε από ενήλικες, ενώ οι επαγγελματίες και οι ανήλικοι που απευθύνθηκαν στη γραμμή, ακολουθούσαν με παρόμοιο ποσοστό (από 13% περίπου).
Τα περισσότερα αιτήματα αφορούσαν σε θέματα διαδικτυακής εξάρτησης (41%), διαδικτυακού εκφοβισμού (17%) και παραβίασης της ιδιωτικότητας (κλοπή κωδικών, παραβίαση λογαριασμού κ.α.) με 13%. Οι 141 περιπτώσεις παραπέμφθηκαν στην Ανοιχτή Γραμμή Καταγγελιών Safeline.gr, στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για περιπτώσεις ηλεκτρονικού εγκλήματος ή σε άλλους αρμόδιους φορείς (π.χ. καταναλωτικές οργανώσεις κ.λπ.)
Η Γραμμή Βοηθείας του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου απευθύνεται σε εφήβους και τις οικογένειές τους, παρέχοντας υποστήριξη και συμβουλές για θέματα που σχετίζονται με τη χρήση του Διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών (εκφοβισμός, υπερβολική ενασχόληση, επιβλαβές περιεχόμενο, επικίνδυνες επαφές κ.α.).
Μπορεί κανείς να επικοινωνήσει με το προσωπικό της γραμμής είτε καλώντας στον αριθμό 210-6007686 από Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 09:00 – 17:00, είτε αποστέλλοντας ηλεκτρονικό μήνυμα στο info@help-line.gr, είτε επιλέγοντας chat συνομιλία μέσω της ιστοσελίδας www.help-line.gr.