- Διαφήμιση -
Χρόνος Ανάγνωσης: 6 ΛεπτάΧρόνος Ανάγνωσης: 6 Λεπτά

Το εργαστήρι «Τεχνύαλος» προσκαλεί φέτος τους μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης Δημοτικού Σχολείου σε παρουσίαση, στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Οικολογία» και με στόχο τη δημιουργική απασχόλησή τους, με τίτλο «Επαναχρησιμοποίηση του γυαλιού ως μέσον για τη δημιουργία χρηστικών αντικειμένων». Στόχος είναι η παρουσίαση να επεκταθεί σε όλα τα σχολεία -και των Νοτίων προαστίων- της Αττικής και της χώρας.

unnamedλ΄λ

Φτιάχνοντας… από το «τίποτα» ένα έργο τέχνης

Το να εκφραστεί μέσω της εικαστικής δημιουργίας ένα παιδί, γεγονός που δεν απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις ή ταλέντο, ισοδυναμεί με θεραπεία (εικαστική θεραπεία).
Το μόνο που χρειάζεται είναι η φροντίδα ενός ενήλικα που γνωρίζει τη μέθοδο, που μπορεί, με τη βοήθεια των κατάλληλων υλικών, να το ωθήσει να εκφραστεί.
Ο δάσκαλος δεν κάτι τίποτα άλλο από το να «εκμεταλλεύεται» την περιέργεια του παιδιού. Από το να το ενθαρρύνει να δημιουργήσει αντικείμενα με τα χέρια, χρησιμοποιώντας χρώματα, μπουκάλια, επεξεργασμένο ήδη σε φούρνο, γυαλί.
Είναι η τάση του παιδιού να χρησιμοποιεί ό,τι βρίσκει μπροστά του, άχρηστα για τους μεγάλους υλικά, για να κάνει τις δικές του ευφάνταστες κατασκευές.
unnamedβω

Η ελευθερία που νιώθει εκείνες τις ώρες, η ανεμελιά με την οποία δημιουργεί, η δημιουργικότητά του θα το συντροφεύουν μια ολόκληρη ζωή.
Το παιδί, χωρίς να το αντιλαμβάνεται, βάζει σε κάθε αντικείμενο τη δική του σφραγίδα.
Στα χέρια του επανα-ορίζεται η τέχνη, ο συμβολισμός, αποκτά μια ξεχωριστή σημασία η επικοινωνία, λειτουργεί η εικαστική θεραπεία. Πώς, με ποιον τρόπο;
Η δημιουργία επιτρέπει στο παιδί να εκφραστεί αυθόρμητα, να δώσει μορφή στα συναισθήματα, να διοχετεύσει τον εκνευρισμό ή την ανησυχία του, να χαλαρώσει, να δώσει ένα πρόσθετο νόημα στη ζωή του.
unnamedjk

Του επιτρέπει να πλάσει εικόνες, να δώσει μορφή σε αυτό που νιώθει, φαντάζεται ή το τρομάζει.
Του επιτρέπει να αντιληφθεί πως τίποτα δεν πρέπει να πηγαίνει χαμένο, αποκτώντας με τρόπο φυσικό οικολογική συνείδηση.
Η εικαστική θεραπεία (δημιουργική διαδικασία) βοηθάει το παιδί να δώσει το δικό του νόημα, τη δική του ερμηνεία σε αυτό που κάνει.
unnamede

Το τελικό αποτέλεσμα (συμβολική επικοινωνία) εμπεριέχει τις εμπειρίες, τις επιδράσεις και τις προσωπικές του αντιλήψεις, αλλά και τα συναισθήματά του, τις σκέψεις και τις ιδέες του.
Μάλιστα, το αποτέλεσμα αυτής της δημιουργικής προσπάθειας παρουσιάζεται σε ένα ευρύτερο κοινό, δίνοντας άλλη μια επικοινωνιακή διέξοδο στο παιδί. Κατορθώνει, μέσω της εικαστικής δημιουργίας να εκφράσει πολύ περισσότερα πράγματα από αυτά που μπορεί με λόγια.
Το Εργαστήριο παράλληλα όμως, εφ’ όσον σε αυτό συμμετέχουν πολλά παιδιά, ευνοεί τη συλλογικότητα, την ανταλλαγή ιδεών, την αλληλεπίδραση, την επικοινωνία και την ανταλλαγή.

unnamed 1

ΣΤΙΣ ΦΩΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟΥ “ΤΕΧΝΥΑΛΟΣ”

2014-07-28 23.58.55Τεχνύαλος

Μαρία Χατζηαναστασίου

cosmo-glass@hotmail.com

Έδρα: Εφέσσου 25 – Άνω Τούμπα

2310 908070

https://www.facebook.com/texnyalos

 

 

 

- Διαφήμιση -