- Διαφήμιση -
Χρόνος Ανάγνωσης: 9 ΛεπτάΧρόνος Ανάγνωσης: 9 Λεπτά

Με 110 στρέμματα, 1.100 θέσεις ελλιμενισμού και 900 θέσεις εναπόθεσης σκαφών στον χερσαίο χώρο της, θεωρείται η μεγαλύτερη μαρίνα των Βαλκανίων και μια από τις τέσσερις μεγαλύτερες της Ευρώπης. Κι όμως, η Μαρίνα Αλίμου με πληρότητα 100% οδεύει προς ιδιωτικοποίηση –με τους 32 εργαζόμενούς της να ανησυχούν εύλογα για το μέλλον τους–, κουβαλώντας μαζί της φέσια… διαστάσεων!

του Νίκου Παπανικολάου

Το σύνολο των χρημάτων που της οφείλονται, από ιδιοκτήτες σκαφών που ελιμενίζονται σε αυτήν, ανέρχονται σε 2.771.908 (για το έτος 2013) –ποσόν που παραμένει περίπου το ίδιο και για το 2014– σε σχέση με τα 2.714.607 της προηγούμενης χρονιάς.

Ο μεγαλύτερος όγκος από αυτά τα χρέη, τα 1.634.766 ευρώ, θεωρούνται, σύμφωνα με διοικητικό στέλεχος της Μαρίνας Αλίμου, «χαμένα» αφού πρόκειται, κυρίως, για οφειλές που καταμετρούνται εδώ και χρόνια.

Μάλιστα, στη θαλάσσια ζώνη της ελλιμενίζονται σκάφη που είναι παροπλισμένα, ακριβώς λόγω οφειλών.

Με αυτές τις υποθέσεις –των οφειλών– ασχολείται η νομική υπηρεσία του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία μετρά και κάποια θετικά αποτελέσματα στις πάνω από 1500 προσφυγές της στη Δικαιοσύνη. Ο φόβος των κυρώσεων αποδίδει εκεί όπου υπάρχει αντικείμενο, δηλαδή εταιρικό κεφάλαιο. Πάντως, τα τελευταία 3-4 χρόνια, σύμφωνα με νομικό που γνωρίζει τις υποθέσεις, έχουν κάπως τακτοποιηθεί τα πράγματα, με την έννοια του ξεκαθαρίσματος.

Το 2012 το αντίστοιχο χαμένο ποσόν ήταν 1.422.329, κατά 200.000 ευρώ λιγότερα, γεγονός που πιστοποιεί πως κάποιοι «φεσώνουν» συστηματικά τη μεγαλύτερη μαρίνα των Βαλκανίων.

atticacoast_athens-yachtsΟι απαιτήσεις της Μαρίνας αναλυτικά

Μη ληξιπρόθεσμες οφειλές                                            956.552 (2013)      1.232.595 (2012)

Ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις μη απομειωμένες            180.590 (2013),         59.684 (2012)

Απομειωμένες απαιτήσεις από πελάτες                    1.634.766                  1.422.329

Σύνολο απαιτήσεων από πελάτες:                    2.771.908               2.714.607

Χαμένα λεφτά, όπως προαναφέραμε, θεωρούνται τα καταγεγραμμένα ως «απομειωμένες» απαιτήσεις.

Στις μη απομειωμένες απαιτήσεις υπάγονται κυρίως τα έσοδα από τους μισθωτές του Εμπορικού Κέντρου και τους πελάτες των ελλιμενιζόμενων σκαφών, οι οποίοι δεν υπάγονται σε κάποια κλίμακα εξωτερικής αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας, όπως οι υπόλοιποι.

Ο κύκλος δε εργασιών της Εταιρείας ανήλθε το 2013 σε 9.699.657 ευρώ, έναντι 10.018.614 ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2012.

Τα αποτελέσματα εκμετάλλευσης της περιόδου διαμορφώθηκαν σε ζημιές 1.513.678 το 2013, έναντι ζημιών 12.907.870 ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ τα αποτελέσματα μετά φόρων διαμορφώθηκαν σε ζημίες 2.672.630 ευρώ έναντι ζημιών 13.695.793 ευρώ το 2012.

atticacoast_REUTERSYiorgos KarahalisΠοιοι «φεσώνουν» τη Μαρίνα

Σύμφωνα με το στέλεχος με το οποίο συνομιλήσαμε, από τα σκάφη που ελιμενίζονται στη Μαρίνα Αλίμου το 80% ανήκει σε εταιρίες που διαθέτουν επαγγελματικά σκάφη (τα νοικιάζουν) και μόλις το 20% σε ιδιώτες. Γενικά, εξυπηρετεί θαλαμηγά και επαγγελματικά σκάφη αναψυχής, αλλά και διερχόμενα προσωρινά σκάφη, τα οποία ελλιμενίζονται σε θέσεις μονίμων σκαφών.

Θα μπορούσε κάποιος να αντιληφθεί το μέγεθος αυτού που συμβαίνει συστηματικά στη Μαρίνα, αν διαπίστωνε πως τα περισσότερα χρέη «σέρνονται» από παλιά, πολύ πριν την κρίση (δεν υπάρχει δηλαδή η δικαιολογία πως από ένα σημείο και μετά δεν μπορούσαν κάποιοι ιδιοκτήτες να ανταποκριθούν) και πως οι ιδιοκτήτες των σκαφών που δεν πληρώνουν τα οφειλόμενα ανήκουν στην επιχειρηματική και οικονομική ελίτ.

Το 5% περίπου από το 20% των ιδιωτών που κατέχουν τα δικά τους σκάφη, σύμφωνα πάντα με την πηγή μας, χρωστά μεγάλα ποσά στη Μαρίνα (κάποιοι από αυτούς έχουν ήδη αποσυρθεί) αλλά δεν «ονοματίζεται».

Το ποιοι πραγματικά κρύβονται πίσω από τα «φέσια» δεν είναι γνωστό, μιας και δεν εμφανίζονται οι ίδιοι ως ιδιοκτήτες αλλά ανώνυμες εταιρίες.

Ονόματα δεν ακούγονται ή ακούγονται σπάνια, όπως αυτό του επιχειρηματία

Βωβού (Μπάμπη ή Άρη) που χρωστούσε αλλά τελικά ξόφλησε τα χρέη του ή του επιχειρηματία Στηβ Κακέτση, ιδιοκτήτη του Kitchen Bar, που βρίσκεται στη Μαρίνα Αλίμου. Ο επιχειρηματίας, σύμφωνα με δημοσιεύματα, δεν έχει περιουσιακά στοιχεία  στο όνομά του και ζητάει ρύθμιση των χρεών. Η έκταση στην οποία βρίσκεται το Kitchen Bar έχει περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ και όταν η Μαρίνα Αλίμου δοθεί σε επενδυτή είναι αμφίβολο αν θα διατηρηθεί.

Κάποια ονόματα ιδιοκτητών κοινοποιήθηκαν με αφορμή την πρόσφατη φωτιά που ξέσπασε στη μαρίνα και πιθανώς μας δίνουν μια «τάξη μεγέθους», για το ποιοι είναι οι άγνωστοι ιδιοκτήτες των σκαφών στη Μαρίνα Αλίμου.

Πρόκειται για γνωστά ονόματα του χρηματιστηριακού και επιχειρηματικού χώρου. Είναι ο μεγαλομέτοχος της Eurox Τζιουζέπε Τζιάνο, γνωστός χρηματιστής από την εποχή της άνθησης του Χρηματιστηρίου Αθηνών (φέρεται να του ανήκει το σκάφος «Gaoe»), ο επιχειρηματίας Φίλιππος Βρυώνης, ιδιοκτήτης της Alco («Olma B»), ο Θεόδωρος Τζώρτζης επιχειρηματίας του ξενοδοχειακού κλάδου («Parijo») και ο Κύπριος επιχειρηματίας Χριστόδουλος Έλληνας («Caprice») και μεγαλομηχανικός αγνώστου ονόματος (Mestry).

atticacoast_480x300Πώς θα ελαχιστοποιηθούν τα «φέσια»

Για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που γεννά η μη ανταπόκριση των ιδιοκτητών

των σκαφών που ελιμενίζονται στη Μαρίνα Αλίμου στις υποχρεώσεις τους, θεσπίστηκε συγκεκριμένη πιστωτική πολιτική και εφαρμόζονται διαδικασίες πιστωτικού ελέγχου.

Με αυτόν τον τρόπο, οι διοικούντες φιλοδοξούν να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο απωλειών από απαιτήσεις. Μάλιστα, το τμήμα πιστωτικού κινδύνου της Εταιρείας αξιολογεί την πιστωτική ποιότητα των πελατών -οικονομική και πιστοληπτική τους θέση, ιστορικό πληρωμών τους και άλλους παράγοντες- και όπου απαιτείται ζητούνται επιπρόσθετες εμπράγματες ή άλλες εξασφαλίσεις.

 

 

 

 

 

- Διαφήμιση -