- Διαφήμιση -
Χρόνος Ανάγνωσης: 8 ΛεπτάΧρόνος Ανάγνωσης: 8 Λεπτά

Συνεχίζοντας τις προσπάθειες για ένα Σχολείο «ανοικτό στην κοινωνία», το 4ο Δημοτικό Σχολείο Βούλας σε συνεργασία με το 1ο, 2ο και 3ο Δημοτικά Σχολεία Βούλας διοργάνωσε με μεγάλη επιτυχία την Κυριακή, 14 Φεβρουαρίου 2016, Φεστιβάλ S.T.E.M. (Science, Technology, Engineering, Mathematics).

stem1

Περισσότεροι από 600 μαθητές και γονείς όλων των Δημοτικών Σχολείων της Δημοτικής Ενότητας Βούλας  συμμετείχαν σε εργαστήρια: Φυσικής, Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας, Μηχανικής, Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Προγραμματισμού και Μαθηματικών, που πραγματοποιήθηκαν στο χώρο του 4ου Δημοτικού Σχολείου Βούλας. Εισηγητές των εργαστηριών ήταν πρωτοπόροι εκπαιδευτικοί της Δημόσιας και Ιδιωτικής Εκπαίδευσης, πολυβραβευμένοι στον τομέα τους.

Σκοπός του Φεστιβάλ ήταν να φέρει γονείς, μαθητές αλλά και εκπαιδευτικούς  σε γνωριμία με εκπαιδευτικό μοντέλο S.T.E.M. Το S.T.E.M. είναι μια προσέγγιση στην Εκπαίδευση που σχεδιάζεται ώστε στη διδασκαλία των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών, που είναι ζωτικής σημασίας για μια βασική κατανόηση του σύμπαντος, να εισαχθούν οι Τεχνολογίες και η Επιστήμη των Μηχανικών, που αποτελούν για τον άνθρωπο τα μέσα αλληλεπίδρασης με το σύμπαν.

stem5

Συγκεκριμένα διοργανώθηκαν στο σχολείο τα ακόλουθα εργαστήρια:

 

Εργαστήριο Ρομποτικής: Ο κ. Μ. Τριανταφυλλίδης, Δάσκαλος στο 2ο Δ.Σ.Καλυβίων, δημιούργησε μηχανικές κατασκευές LEGO WeDo, επιλύοντας όμως ταυτόχρονα πραγματικά προβλήματα από το φυσικό κόσμο που τα περιβάλλει. Ένα αγαπημένο παιχνίδι των μαθητών από την αρχαιότητα «η σβούρα» απέκτησε ρομποτική μορφή. Διαγωνισμοί ρομποτικής σβούρας απογείωσαν το εργαστήριο και ξετρέλαναν μικρούς και μεγάλους

 

 

Εργαστήριο Φυσικής: Ο  κ. Κ. Ανδρακάκος, Φυσικός, Διευθυντής του Γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων «ΠΡΟΤΥΠΟ ΑΘΗΝΩΝ» και οι μαθητές μέσα από έναν ευχάριστο τρόπο κατανόησαν με πειράματα και παιχνίδια βασικές έννοιες της Φυσικής. Στο τέλος, οι μικροί επιστήμονες ανταμείφθηκαν μ’ ένα παγωτό που φτιάχτηκε στο εργαστήριο!

 

Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας: Ο κ. Γ. Νούλας, Φυσικός, Διευθυντής του Γυμνασίου, και ο κ. Χ. Μυρτσιώτης, Δάσκαλος, Διευθυντής του Δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων «ΠΑΛΛΑΔΙΟ» παρουσίασαν ένα δημιουργικό εργαστήριο διδασκαλίας Φυσικών Επιστημών με τη μέθοδο i-Pad. Οι μαθητές αξιοποίησαν πλήθος εκπαιδευτικών εφαρμογών χρησιμοποιώντας τα i-Pad που τους δόθηκαν.

Εργαστήριο Προγραμματισμού: Ο κ. Β. Οικονόμου, υπεύθυνος Συστημάτων Πληροφορικής στα Εκπαιδευτήρια «ΔΟΥΚΑΣ» και ο  Β. Μπαγιαρτάκης, game designer της «ALLCANCODE», έφεραν μαθητές και γονείς σε επαφή με τον Προγραμματισμό μέσω του παιχνιδιού εκμάθησης προγραμματισμού Run Marco. Η σημασία του προγραμματισμού Η/Υ, ως γνωστική δραστηριότητα των μαθητών, και η συνεισφορά του στην ανάπτυξη δομημένης σκέψης, είναι άλλωστε αρκετά σημαντικές. Μαθητές 6-8 ετών διασκέδασαν παίζοντας μέσω του προγραμματιστικού περιβάλλοντος ενός πολυβραβευμένου παιχνιδιού.

 

Εργαστήριο Μηχανικής: Ο κ. Α. Κόλλιας, Δάσκαλος στα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια «ΑΡΓΥΡΗ-ΛΑΙΜΟΥ», και ο Α. Σκέλλας, Δάσκαλος στο 4ο Δ.Σ. Βούλας, ακολουθώντας τον κύκλο σχεδίασης ενός μηχανικού «Ρώτησε, Φαντάσου, Σχεδίασε, Κατασκεύασε και Βελτίωσε» κατάφεραν με τους μαθητές να χρησιμοποιήσουν τα απορρίμματα των σχολικών κάδων και με αυτά να κατασκευάσουν αυτοκίνητα από ανακυκλώσιμα υλικά, τα οποία «βγήκαν βόλτα» στους διαδρόμους του Σχολείου.

Εργαστήριο Μαθηματικών: Ο κ. Β. Συμεώνογλου, μαθηματικός από τα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια «ΣΤΕΓΚΑ», μαζί με μαθητές από την Δ΄ έως και την Στ΄ Δημοτικού ανέλαβαν να λύσουν γρίφους. Όταν ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανακάλυψαν μαζί ένα μυστικό του σύμπαντος, τον αριθμό φ= 1,618 που είναι γνωστός από την αρχαιότητα και δείχνει την μαγεία και την δύναμη των αριθμών.

Στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του Σχολείου πραγματοποιήθηκε Έκθεση Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας. Συγκεκριμένα:

 

  • Έκθεση Προγραμμάτων Τρισδιάστατης(3D) Αναπαράστασης Αρχαιολογικών Χώρων μέσω tablet από την Εταιρεία «ΝΕΑΠΟΛΙΣ». Παρουσιάστηκε η εφαρμογή ΑΚΡΟΠΤΙΛΙΣ. Οι μαθητές ταξίδεψαν στην Ακρόπολη του Περικλή, επισκέφτηκαν τον βράχο της Ακρόπολης, ξεναγήθηκαν στα περίλαμπρα κτίσματα του Παρθενώνα, του Ερέχθειου, των Προπυλαίων, της Αθηνάς Νίκης  κλπ. Όλα τα μνημεία αναπαραστάθηκαν ψηφιακά, τρισδιάστατα, πλήρως και με χρώματα όπως ήταν την κλασική εποχή, εξωτερικά και εσωτερικά.

 

  • Έκθεση 3d printing, 3d scanning από την Εταιρεία «3DHUB». Η εφαρμογή της τρισδιάστατης εκτύπωσης είναι σήμερα απαραίτητη σε μια τεράστια γκάμα δραστηριοτήτων όπως η παραγωγή κοσμημάτων, πρωτοτύπων, έργων τέχνης, αρχιτεκτονικών μακετών, αγαλμάτων, στην ιατρική, στην εκπαίδευση αλλά και στην καθημερινή μας ζωή. Κλήρωση πραγματοποιήθηκε στο τέλος του Φεστιβάλ και μια μαθήτρια έφυγε με το νέο της 3d εκτυπωτή.

stem4

stem2

 

Η διεύθυνση του Δ’ Δημοτικού Σχολείου Βούλας ευχαρίστησε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου, που για άλλη μια φορά συμμετείχε ενεργά στις δραστηριότητες αλλά και το Δήμο Βάρης, Βούλας, Βουλιαγμένης και ιδιαίτερα την κ. Δ. Τριάντη, πρόεδρο της  Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής του Δήμου, και τον κ. Ν. Βάση, πρόεδρο της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, για την αμέριστη υποστήριξή τους. Τέλος, ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς των Δημοτικών Σχολείων Βούλας για την ενεργή υποστήριξη της εκδήλωσης και τους μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς που τίμησαν με τη συμμετοχή τους το Φεστιβάλ.

- Διαφήμιση -