H επέκταση της Αττικής Οδού και του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο, η αναβάθμιση των λιμανιών του Λαυρίου και της Αλεξανδρούπολης, η γραμμή 4 του μετρό στην Αθήνα αλλά και οι δύο επεκτάσεις στο μετρό της Θεσσαλονίκης, το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, το αεροδρόμιο στο Καστέλλι, η σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα (θα υπάρχει και σύνδεση με Ολυμπία και Κατάκολο), η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας, η Νότια Επέκταση Περιμετρικής Υμηττού είναι μόνο μερικά από τα έργα που αναμένεται να προταθούν για τη λίστα που θα κατατεθεί προς χρηματοδότηση από το «πακέτο Γιούνκερ».
Ο συγκεκριμένος κατάλογος θα εξεταστεί περαιτέρω ώστε στη συνέχεια να υποβληθεί στην ΕΤΕπ καθώς η χώρα μας συγκαταλέγεται στους ουραγούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε σχέση με την αξιοποίηση του νέου επενδυτικού εργαλείου.
Σημειώνεται ότι η Ελλάδα είναι μία από τις ελάχιστες χώρες που δεν έχουν εντάξει έργα στο «πακέτο Γιούνκερ». Μέχρι σήμερα έχουν ενταχθεί, από άλλα κράτη – μέλη, επενδύσεις άνω των 60 δισ. ευρώ σε τομείς που ξεκινούν από την υγεία και φτάνουν μέχρι τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).
Σύμφωνα με στελέχη της κυβέρνησης η χώρα μας μπορεί και πρέπει να εκμεταλλευτεί κάθε ευκαιρία που προσφέρεται από το «πακέτο Γιούνκερ», με στόχο να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, να ενισχυθεί η ανάπτυξη και να προσελκύσουμε επενδύσεις.
Σταθμός ΚΤΕΛ στο Ελαιώνα
Προς χρηματοδότηση από το πακέτο Γιούνκερ και η υλοποίηση του ενοποιημένου σταθμού ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα που θα δώσει ανάσα στην Αττική, καθώς θα αποσυμφορήσει κεντρικές αρτηρίες όπως η οδός Λιοσίων, η Λ. Κηφισού αλλά και η Λ. Αλεξάνδρας και η περιφερειακές οδοί γύρω από την Πλατεία Καραΐσκάκη.
Πρόκειται για έργο αναφορά για την πόλη της Αθήνας γιατί θα μειώσει σημαντικά το κυκλοφοριακό στη Λιοσίων και τον Κηφισό όπου είναι οι δύο σταθμοί υπεραστικών λεωφορείων σήμερα.
Το έργο θα αποτελέσει «δεξαμενή» για περίπου 40.000 επιβάτες ημερησίως για το μετρό που ήδη έχει σταθμό στην περιοχή. Ο νέος ενοποιημένος σταθμός θα διαθέτει εμπορικά καταστήματα, καταστήματα εστίασης, οθόνες για την άφιξη και αναχώρηση των λεωφορείων, χώρους αναμονής, ενώ θα υπάρχει ένας ειδικά διαμορφωμένος χώρος για την στάθμευση των υπεραστικών λεωφορείων.
ΠΗΓΗ : Μαρία Μόσχου – Κοσμάς Ζακυνθινός (www.imerisia.gr)