Σε εφαρμογή έχουν τεθεί οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιοχή των «Δικηγορικών» Βούλας επί των οδών Προόδου και Πειραιώς. Πιο συγκεκριμένα η οδός Προόδου από τη λεωφόρο Βουλιαγμένης έως την οδό Βουτυρά έχει μονοδρομηθεί με κατεύθυνση προς το Πανόραμα Βούλας.
Η παρέμβαση αυτή υλοποιήθηκε με σκοπό να προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια στο συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου καθώς θεωρείται ένα από τα πιο «ευαίσθητα» σημεία της πόλης και αυτό διότι στεγάζονται τρεις σχολικές μονάδες, το 2ο Γυμνάσιο και Λύκειο και το 3ο Νηπιαγωγείο.
Παράλληλα, το δημοτικό συμβούλιο στη συνεδρίαση της 10ης Ιουλίου αποφάσισε την απαγόρευση εισόδου φορτηγών στην οδό Προόδου προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια στο σημείο. Ειδικότερα, η διέλευση των βαρέων οχημάτων από τη λεωφόρο Βουλιαγμένης προς τα «Δικηγορικά» και το Πανόραμα θα γίνεται στην κατεύθυνση προς Γλυφάδα, δεξιά στην οδό Πρίγκηπος Πέτρου και πάλι δεξιά στην οδό Δερβενακίων.
Όσον αφορά τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις επί της οδού Πειραιώς, αυτές έχουν να κάνουν με την μονοδρόμηση του δρόμου ο οποίος διαθέτει πλέον δύο λωρίδες κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς τη λεωφόρο Βουλιαγμένης με αποτέλεσμα να έχει μειωθεί ο χρόνος αναμονής των οδηγών στον φωτεινό σηματοδότη. Παράλληλα, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες ανάπλασης της διασταύρωσης της λεωφόρου Βουλιαγμένης και Σωκράτους, όπου δημιουργήθηκαν δύο λωρίδες κυκλοφορίες από Σωκράτους προς Λ.Βουλιαγμένης εκμηδενίζοντας τον χρόνο αναμονής των οχημάτων.
Κατά τις πρώτες εβδομάδες εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στις οδούς Πειραιώς και Προόδου, αρκετοί ήταν οι κάτοικοι που φάνηκαν δυσαρεστημένοι από τις νέες ρυθμίσεις τονίζοντας ότι δημιουργούν κυκλοφοριακή συμφόρηση τις ώρες αιχμής που είναι από τις 7:30 π.μ έως τις 9 π.μ και ότι υπάρχουν αστοχίες.
Σχολιάζοντας το θέμα ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, επισήμανε ότι από τον προσεχή Σεπτέμβριο θα μετρηθεί με ένα εξειδικευμένο σύστημα, η κυκλοφορία των οχημάτων από τις οδούς Πειραιώς και Προόδου και θα συγκριθεί με την προηγούμενη κατάσταση και αν διαπιστωθεί βάσει των μετρήσεων ότι δεν σημειώθηκε κάποια βελτίωση στην διέλευση των οχημάτων, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να επανέλθουμε στην πρότερη κατάσταση.
Νέες παρεμβάσεις
Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις συνεχίζονται και σειρά παίρνει η περιοχή «Εξοχή» Βούλας. Μετά από αιτήματα κατοίκων της περιοχής, θα μονοδρομηθεί το τελευταίο τμήμα της οδού Κολοκοτρώνη που βρίσκεται μεταξύ των οδών Ρόδου και Κω και συνέχεια του τμήματος της οδού Δραγατσανίου μεταξύ των οδών Κω και Παπανικολή στα όρια των περιοχών Εξοχής και Διλόφου.
Το συγκεκριμένο τμήμα που αποτελεί συνέχεια των οδών Βουτυρά και Παλαιολόγου είναι το καταληκτικό τμήμα σύνδεσης από τα όρια με το Δήμο Γλυφάδας μέχρι το Δίλοφο. Και οι τρεις οδοί, Βουτυρά, Παλαιολόγου, Κολοκοτρώνη μεταξύ των οδών Ρόδου είναι μονόδρομοι με κατεύθυνση προς το Δίλοφο εκτός από ένα μικρό τμήμα της οδού Κολοκοτρώνη μεταξύ των οδών Ρόδου και Κω και το εξεταζόμενο τμήμα της οδού Δραγατσανίου, τα οποία λειτουργούν αμφίδρομα και για τα οποία υπάρχουν αιτήματα κατοίκων για μονοδρόμηση.
Ο βασικός λόγος των αιτημάτων είναι το ανεπαρκές πλάτος οδοστρώματος για αμφίδρομη κυκλοφορία, όπου συχνά συναντώνται δύο αντίθετα κινούμενα οχήματα με αποτέλεσμα να γίνονται μανούβρες, κορναρίσματα και εντάσεις μεταξύ των οδηγών.
Επιπλέον, σύμφωνα με την απόφαση, θα απαγορευτεί η στάθμευση των οχημάτων στο τμήμα της οδού Δραγατσανίου στη δεξιά πλευρά μεταξύ Αμοργού και Παπανικολή και σε μήκος 40 μέτρων από την οδό Αμοργού.
Κυκλοφοριακή παρέμβαση μικρής κλίμακας θα πραγματοποιηθεί με τη δημιουργία κυκλικής πορείας, περιμετρικά της κυκλικής νησίδας στον κόμβο συμβολής των οδών Σπερχιάδος, Πλαταιών, Μπιζανίου, Παυσανίου στο Πανόραμα Βούλας καθώς επίσης και η μονοδρόμηση της οδού Πλαταιών με κατεύθυνση από την οδό Υμηττού προς την κυκλική νησίδα.
Οι λόγοι που θα πραγματοποιηθούν οι συγκεκριμένες παρεμβάσεις είναι ότι στη συμβολή των παραπάνω οδών, πίσω από την εκκλησία του Αγίου Νεκταρίου, όπου το τοπογραφικό ανάγλυφο είναι πρακτικά επίπεδο υπάρχει μια περίπου κυκλική διαμόρφωση στο σημείο συμβολής των προαναφερθέντων οδών όπου μερικά οχήματα κινούνται κυκλικά ενώ άλλα ευθεία καθώς τα πλάτη των οδοστρωμάτων που περιβάλλουν την κεντρική νησίδα παρέχουν τη δυνατότητα αμφίδρομης κίνησης.
Έτσι, δημιουργείται μια ασάφεια κινήσεων καθώς δεν υπάρχει ρυθμιστική σήμανση ούτε σήμανση αναγγελίας κινδύνου. Με τη δημιουργία κυκλικής πορείας στον συγκεκριμένο κόμβο θα αυξηθεί το επίπεδο οδικής ασφάλειας.
ΠΗΓΗ: www.iRafina.gr